Ny GoPro - Hero3 har kommit

Om kameror, videoredigering, GPS, datorer, mobiler, intercom etc.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Ny GoPro - Hero3 har kommit

Inlägg av rydde »

Aj den frestar men jisses vilken saftig prislapp :-(
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Ny GoPro - Hero3 har kommit

Inlägg av V Saarela »

Den som starkt funderar på en......skynda fynda innan dom ändrar priset. Verkar som dom ärndrat redan lite på prislappen med ett par hundringar. Kostade 3690 inkl frakt för några veckor sedan.
http://store.apple.com/se/product/HA750 ... n?fnode=52
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Ny GoPro - Hero3 har kommit

Inlägg av Stefan »

Å hur man än vänder sig, sitter man med svarte petter i slutänden... :frust:

Men, man ger sig ju aldrig, nya coola prylar ÄR ju bara ball :naughty: Även om man egentligen vet att de är outdated redan innan man fått hem dem :roll:

*drinking_cheers*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Ny GoPro - Hero3 har kommit

Inlägg av Jokern »

HJÄÄÄLP.....
Jag vet inte vilken action cam jag skall köpa..
Mitt val står mellan SONY HDR AS-15 och GoPro HERO 3 BLACK eller SILVER EDITION..

Sony har ju kanon bra färger och stedyshot, men dålig megapix på stilbild.
GoPro 3 har ju det mesta men även 1000-1500kr dyrare..

När jag tittar på Skye`s filmer ser dom "nästan" skakfria ut och det är ju med en GoPro 1:a, så jag tänkte att i 3:an måste det väl finnas en "stedyshot"..!!

Lite + & - ang dessa 2 action cam hade suttit bra, så tomten vet vad jag vill ha.. :naughty:
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Ny GoPro - Hero3 har kommit

Inlägg av zodiak06 »

Gopro har inte steadyshot. På någon av sina modeller. Där handlar det om plasering av kameran för att undvika skakningar. Men ett litet finger om du skaffar en gopro, gäller inte alla men ändå, koppla aldrig den till en PC. Ta ur minneskortet och läs över filmerna. Sätt sedan tillbaka kortet och formatera i kameran. Har haft två st nu som fungerar superbra tills jag kopplat dom till PC för uppdatering och filmöverföring. Sen har det blivit skit av det. Kameran hänger sig och lever jävel, ingen panik dock det finns vägar att hitta tillbaka igen, mest bara tråkigt när det händer. Vet man bara om det så är det en superkamera vilken model du än väljer, och jag rekomenderar den gärna till alla mina vänner.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Ny GoPro - Hero3 har kommit

Inlägg av Stefan »

Samma här, kopplar bara på kameran, laddar ner filmerna och sedan får den sitta k´var och ladda i SB-uttaget. Aldrig problem :clap

Minns dock inte fw-version, den kan nog vara lätt föråldrad vid detta laget. Det lär ju vara en 1:a jag har.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Kompis
50cc
50cc
Inlägg: 63
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 00:26
Answers: 0
Hoj: XL Varadero 1000-05
Ort: Lørenskog

Re: Ny GoPro - Hero3 har kommit

Inlägg av Kompis »

http://nrkbeta.no/2012/12/15/test-gopro ... -hdr-as15/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vinner er GoPro
Kompis
50cc
50cc
Inlägg: 63
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 00:26
Answers: 0
Hoj: XL Varadero 1000-05
Ort: Lørenskog

Re: Ny GoPro - Hero3 har kommit

Inlägg av Kompis »

Fire kameraer fra norges største nettbutikk innen foto.

http://www.fotovideo.no/Produkter/Actio ... cAod3FIAXg" onclick="window.open(this.href);return false;
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Ny GoPro - Hero3 har kommit

Inlägg av V Saarela »

Skye skrev:Leveranstid 2-3 månader..

Sedan att det finns olika versioner. White, Black och silver med olika pris. Innebär olika megapixel upplösning och sedan tillbehören i de olika sportpaketen naturligtvis.
Foto-micke köpte 2 och betalade 3600:-/styck. Leveransen tog bara nån vecka när han beställde med billigpriset.

Kul snubbe(som också är hojåkare) med lite galna ideer. Alltid det senaste i teknikprylar :)

[youtube]_BHZBn8EKQs[/youtube]
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Re: Idag..

Inlägg av maua »

Idag har jag lyckats firm ware uppdatera min nya GoPro 3 Black! Även fått den att lira ihop med min androidtelefon! Nu ska jag bara se till att filma lite också så att man kan lära sig redigeringsprogrammet!

Primärt ska den användas för dykning men den kommer även sitta fast på antingen hjälm eller hoj!

På tal om att sätta fast den på hjälmen. Är det Ok att limma fast ett av GoProfästena på hjälmen? Man har ju fått lära sig att aldrig klistra på minsta klistermärke? Kommer polisen att knacka på dörren mitt inatten eller kommer mitt huvud att ramla av om jag kör omkull vid ett rödljus? Kommer jag kunna sova gott om natten? Ja, ni förstår! :?
Användarens profilbild
morsbo
Cykel
Cykel
Inlägg: 34
Blev medlem: fre 27 feb 2009, 09:37
Answers: 0
Ort: XL1000 -04 / Uppsala

Re: Ny GoPro - Hero3 har kommit

Inlägg av morsbo »

Beställde Hero 3 black i okt-nov av actioncameras ihop med 60st fallskärmshoppare och fick ner priset till 3100kr, skitbra tyckte vi men det var då problemen startade... Efter en massa telefonsamtal och lika många mejl så fick vi inte kamerorna förrän 25jan...riktigt surt å de va en massa trassel för de som ville ha stålarna tillbaka m.m.
Som kompensation fick vi 10% rabatt på nästkommande beställning...glöm det, jag tänker aldrig köpa något ifrån de iaf.

Jag har bara lekt lite grann med kameran, man har ju inte så mycket tid till å laja än vad man tror :?
Upplösningen är grym och tyvärr så stånkar ju datorn om jag filmar för högupplöst, blir nog till att köpa ny dessvärre.
Fan kameran var ju billigast i inköp, om man skall dra nytta av den så lär man nästan lägga ut lika mycket till på alla tillbehör så här med facit i handen plus en ny dator :?
Men det är ju KUL oxå :lol:

Vill ni ha prisvärda tillbehör så kika in på http://www.motardinn.com, en spansk sida med svensk text till bra priser. Tar lite tid att få grejorna bara men mina prylar kom efter 10-14 dagar.
Skriv svar