TA-extra

Visa upp den, förklara vad du gjort med den. Modifiering
Trådnamn: ForumNick - Projektets namn
Olle Å
250cc
250cc
Inlägg: 324
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 20:53
Answers: 0

TA-extra

Inlägg av Olle Å »

Köpte min nuvarande TA i december 12. den hade då bara 2400 mil på mätaren och hade ingen utrustning alls. Hade sidoväskor och en topbox kvar från min förra, som flyttades över. GPS fick en ny laddenhet. Satte på handtagsskydd från en KTM vilka har kraftiga aluminiumbågar. ELvärmehandtag från Lelles., styrhöjare för att lättare kunna stå upp och köra. Tillverkade egna motorbågar. Vet att de är stadiga för det fick en Golf i Norge erfara, som stannade lite väl tvärt. Stötfångaren pajad + bakstänkskärm med baklyse på den, medans lite sprayfärg på min båge räckte+ glaset till ett extraljus pajade.
Provade med en MRA-ruta , men den flyttade bara upp vinddraget till halsen som var jäkligt obehagligt. Hade haft en egentillverkad ful ruta på min förra hoj, så jag köpte en bit Makrolon och lånade frugans bakugn och gjorde en ny, som funkar perfekt. Kan nu köra i 90-100 med visiret uppfält. För att synas bättre finns ett extra 35 cm långt bromsljus av LEDtyp och dessutom två extraljus fram som varselljus också LED 10w. Centralstöd på 600modellen har ju alltid varit ett problem för många. Min saknade det, så jag gjorde ett nytt, men lite lägre än original När hojen står på stödet ligger hjulen lite grann mot backen, så för att smörja kedjan har jag ett par små träbitar att lägga under stödet. Kan även vara bra om marken är mjuk.
Har man lite grejer liggande ( bra att ha grejer ), så kan man komma ganska billigt undan. Vindrutan, centralstödet och motorbågarna har kanske kostat mig 100:-, men det kanske är snyggare att köpa nytt. Vet att nytt kostar grejerna över 5000:- *pilot *pilot *pilot
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Användarens profilbild
Jake
50cc
50cc
Inlägg: 62
Blev medlem: lör 16 mar 2013, 21:20
Answers: 0
Hoj: Transalp 650v 2003
Ort: Norrtälje

Re: TA-extra

Inlägg av Jake »

Har du några bilder? Det vore kul att se dina lösningar på bild, alltid kul att få lite inspiration av mekintresserade och kunniga TA-ägare som hittar egna lösningar. Låter som att du gjort ett gott jobb!

//Jake
Användarens profilbild
Wiseguy
250cc
250cc
Inlägg: 460
Blev medlem: ons 20 mar 2013, 11:41
Answers: 0
Hoj: DL1000,XT600,CBR900R
Ort: 08 i fd. hufvudstaden

Re: TA-extra

Inlägg av Wiseguy »

Ja, upp med an massa bilder nu :)
Bild
Skriv svar