MRA

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och motorbågar
Använd sökfunktionen om vindrutor
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Torben
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 26 apr 2014, 21:20
Answers: 0
Hoj: Varadero 00
Ort: Varberg

MRA

Inlägg av Torben »

Hej! Finns Varioglaset med ställbar flärp även till dom äldsta Varderona? Har själv en 00:a. Eller finns något annat alternativ?

Med vänlig hälsning Torben i Varberg
Ps såg att touratech har ett lite högre glas med ursågningar i nederkant för mindre turbulens har någon provat detta funkar det lika bra som MRA?
Har många tusen mil på 2 hjul på mitt samvete men en sak är klar Varaderon är en av dom bästa jag testat! BMW Gs känns som att gå ett antal år tillbaks
trots all elektronisk hjälp! (framför allt kardanen som alla lovprisar)!
Ha en skön sommar
Torben
Senast redigerad av Torben den tor 01 maj 2014, 09:21, redigerad totalt 1 gånger.
Torben
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 26 apr 2014, 21:20
Answers: 0
Hoj: Varadero 00
Ort: Varberg

Re: MRA

Inlägg av Torben »

Nu sitter MRA glaset på min 00:a och det fungerar otroligt bra ! Tycker också att Hagondämparen som jag köpte av Stigefelts fungerar mycket bra, otrolig stadga och feedback då man lägger upp en bresladd! Har dock ej provat Öhlins utan min referens
är originaldämparna som var totalt slut! Har nu bestätl NGK Irridiumstift från England! Konstigt att priset blir betydligt lägre (160kr)inkl frakt ,så nu skall gubben ut och sladda i helgen.

Hälsningar Torben i Varberg
Nordling
50cc
50cc
Inlägg: 81
Blev medlem: tis 24 mar 2015, 18:51
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-01
Ort: Boxholm

Re: MRA

Inlägg av Nordling »

Jag har ju en -01 står SD02 i modellbeteckningen. Ska jag välja den som hör till 2002 då (2001 finns inte med i listan över modeller...)? Har ju inte kört så långt och bara i mindre stormbyar men turbulensen är ohygglig just nu. Får luftströmmen rakt i pannan just nu så jag tror inte det är hjälmens fel. Blir riktigt behagligt om jag ligger på tanken men så kan man ju inte köra touringhoj :lol:
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: MRA

Inlägg av Fibern »

I denna tråd kanske du också hittar idéer.
http://www.xl-forum.se/viewtopic.php?f=12&t=557#p9710" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Nordling
50cc
50cc
Inlägg: 81
Blev medlem: tis 24 mar 2015, 18:51
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-01
Ort: Boxholm

Re: MRA

Inlägg av Nordling »

Tackar!
Skriv svar