Tips på allvädersbrallor för en långben?

Trådar om kläder, hjälmar och sånt du har på dig när du kör.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Tips på allvädersbrallor för en långben?

Inlägg av Stefan »

Hej folks!

När jag köpte hojen, blev det att lite brådstörtat rusa till Biltema efter utrustning (ställ, hjälm, handskar & stövlar, vill inte gärna köra oskyddad).
Nöjd med det mesta, men insåg efter ett tag att brallorna var för korta! Knäskydden var nog inte mycket till skydd, hamnar på tok för högt upp på benet, och lär inte skydda knäna nå vidare om man skulle klota :x

Nåväl, i veckan var jag in till MC-boden på Lindhagensplan, f.ö. en mycket trevlig upplevelse, gott bemötande på många sätt och lättsamma att ha att göra med. Där hade Daniel mycket stort tålamod med mig (stressad som jag var att stå på en parkering där 15 minuter var maxtid), och hjälpte till att plocka fram och knäppa upp brallor på löpande band.

Men, va tusan... som han själv sa, de flesta brallor verkar vara avpassade efter någon jäkla norm, "har man långa ben, är man nog tusan fet oxå". Jag fick gå upp på 2XL för att komma i närheten av vettig benlängd, och sedan dra ihop dem max i midjan. Nu hade dessa brallor vettigare knäskydd än Biltemas, och efter lite pul, tror jag nog de ska funka.

Men... är det något mer långben som kan tipsa om märken som går att få i lite mer anpassade storlekar? Utan att kosta skjortan + slirren 8)

Mvh /Stefan
Användarens profilbild
Henning
Founder
Founder
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 11:04
Answers: 0
Ort: Norrort.
Kontakt:

Inlägg av Henning »

RPM MC i Sumpan.

08-735 60 00

/H
Senast redigerad av Henning den fre 31 okt 2008, 19:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Inlägg av Stefan »

Aha, gamla AVA på Vegagatan... var där och köpte handskar förra veckan.

Tack för tips, det lär man prova.

Trevlig helg /Stefan
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 680
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Kolla på jofama.se dom har en atelje som fixar kläderna så att dom passar. Vettig kvalite åtminstone Halvarsson. http://www.jofama.se/motorcycle_wear/changes.php
Jan-Olov
jan-Olov
Användarens profilbild
Henning
Founder
Founder
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 11:04
Answers: 0
Ort: Norrort.
Kontakt:

Inlägg av Henning »

Stefan skrev:Aha, gamla AVA på Vegagatan... var där och köpte handskar förra veckan.

Tack för tips, det lär man prova.

Trevlig helg /Stefan
Gamla MC-Poolen, konkat och sålt. :)
Skriv svar