Kortrecension av Interphone

Om kameror, videoredigering, GPS, datorer, mobiler, intercom etc.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Kortrecension av Interphone

Inlägg av Trelle61 »

Ända sen jag köpte min båge har jag letat efter ett bra intercom system. Köpte ett Neckmike som jag var ganska så nöjd med men det är detta med ett comradio baserat system, sändar knapp, sladdar och andra som hamnar på samma kanal också vidare.
Köpte nu ett Interphone som är ett bluetooth system. Köpte det i fredags och har använt det under ca 70 mils körning i helgen och jag säger bara woow!
Inga sladdar, vi kan prata i mun på varandra och bra ljud återvinnig åtminstone upp till 120 knyck.
Blåste mycket igår och då blev där en del störningar och vind brus i högre hastigheter.
Går även att använda till mobil telefon och det som imponerar mest på mig är att jag i 110 knyck kan använda röst uppringingen på min mobil och jag hamnar hos rätt person i ca 80% av uppringningarna.
Ingen som jag ringt till, inklusive säljaren av intecomen, har trott på mig när jag sagt att jag ringer från bågen under färd!!
Nackdelar, ja det skall va att det inte går att koppla till en mp3 spelare, lite lömsk på kntakterna med att stiften som sitter i han kontakten är lite veka och lätt böjer sig.
Pris: ca 1900 sek per hjälm och som sagt hel nöjd.
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Såhär skrev jag om min interphone:

"Telefonsamtal: -"whiiiiiuh" när jag laddar om en lång kö med bilar och mätaren visar närmare 250 knyck. -"sluta nu, jag gillar inte när du kör sådär tokigt och låter sådär" säger Kajsa.
Mäktigt, trots blåsig sporthoj och mätaren visar närmare 250, så hör vi varann. Vi hör inte varann värst bra, men ändå...vi snackar med varann trots att hastighetsmätaren visar lite olagligt.
Patrik ringer och jag berättar att jag sitter på en hoj och jag kör just nu i nittio knyck -"vah, det låter som du skulle sitta på kontoret!?!"
Interphone flyttade mitt kontor idag till en tvåhjuling! :o)"
DRIVER
Cykel
Cykel
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 15 aug 2007, 21:34
Answers: 0
Ort: Kristianstad

Inlägg av DRIVER »

Jag köpte en interpone till flickvännens hjälm då nolanhjälmarna inte passar hennes huvudform, och den är ju ok. Men jag får den j-vla imaj inte till att vilja prata med min nolan 102 bluetooth. Är det någon av er som har hört talas om att bluetooth enheter av olika fabrikat inte går att använda ihop? Det fungerar ju med telefontillbehör av olika modeller?
På en hypokondrikers gravsten: -Jag sa ju att jag var sjuk!!!!
Skriv svar