Kläder till frun

Trådar om kläder, hjälmar och sånt du har på dig när du kör.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Larsa
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 08:08
Answers: 0
Ort: XL1000VA-10/Kungsbacka

Kläder till frun

Inlägg av Larsa »

Hejsan.

Vet att det finns diverse klädtrådar här på forumet men inget komplett. Så startar en 'fruklädestråd' eller kanske bättre kallad 'medåkartråd' då det finns tjejer som kör också :-)

Min fru har inga MC-kläder så har inte tagit med henne på någon riktig tur än. Är det någon som vet vart man kan köpa frugan ett helt allvädersställ (jacka, byxor, handskar, skor samt en hjälm som passar en fru (färg troligen viktig m.m)) utan att bli skinnad helt som jag blev med mitt?


/Larsa
Användarens profilbild
cub
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 19:25
Answers: 0
Ort: TA 700 -08 / Stockholm

Inlägg av cub »

Blocket?
Användarens profilbild
Larsa
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 08:08
Answers: 0
Ort: XL1000VA-10/Kungsbacka

Inlägg av Larsa »

Perfekt. :-)
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Inlägg av maua »

Tycker nog att fruar är värda lika bra kläder som deras män har!
Jag kan i och för sig förstå att man inte investerar i dyra kläder bara för att ta reda på om det är kul att åka med eller inte. Gissar att det är ditt dilemma?
fast om man ser det omvänt. Ni köper billiga saker på blocket. Frugan inser att det faktiskt är rätt kul att dela ditt intresse. Då får ni ändå köpa allt nytt och har slängt ut massa pengar i onödan.
Jag skulle i så fall köpa en billig hjälm till att börja med. oftast finns ju några grövre skor i tantens ägo som kan duga. Ska man vara lite äventyrlig så kan hon åka med några gånger i vanliga kläder.(vinskyddat naturligtvis.) Ta det försiktigt!
Tror att man upptäcker relativt fort om det är något man gillar eller inte och kan ta ställning till om man vill investera i ett riktigt ställ eller inte.

Bara en reflektion.
Användarens profilbild
Larsa
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 08:08
Answers: 0
Ort: XL1000VA-10/Kungsbacka

Inlägg av Larsa »

Bra iaktagelse Maua.
Fruga är mycket osäker på att åka bak. En gång i ungdomen så var hon med om en vurpa med MC (inte jag). Därför är hon osäker. Hon vill inte åka med någon längre bit utan riktiga kläder vilket är förnufftigt. Eftersom jag samt hon inte vet om hon kommer att gilla det så känns det bortkastat att köpa super bra (ofta dyra), men jag vill inte köpa skit heller. Har tittat lite runt nu på nätet och sett att det är rea nästan överallt så det känns troligt att man kan få tag i bra grejer till ett hyfsat pris. Att köpa på blocket tycker jag är bökigt då det är ett helt sett som hon skall ha. Troligt fel färg, passar inte bra osv. Skulle frugan nu inte gilla att åka med så kan min dotter ha kläderna om ett år eller så. Hon är helt galen på att åka med. Men som sagt att åka på tur med frun vore ju det bästa.
Användarens profilbild
cub
125cc
125cc
Inlägg: 131
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 19:25
Answers: 0
Ort: TA 700 -08 / Stockholm

Inlägg av cub »

Tja, dålig passform och fel färg på Blocket..jag har köpt mina senaste två ställ för mindre än halva priset begagnat av folk som just köpt för att testa och inte gillat åkningen. :D Dvs färre än fem åk i kläderna...
Kennert
Cykel
Cykel
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 22:29
Answers: 0
Ort: Varadero-99/Kalvsvik, Växjö kommun

Inlägg av Kennert »

Här är ett tips:
Flying Eagles
LÄDERLAPPEN AB
Jägerhornsväg 3 (vid Siba)
141 75 Kungens Kurva
STOCKHOLM
Tel. 08-740 00 55
Fax. 08-740 00 55
www.laderlappen.com

/Kennert
Användarens profilbild
joeng38
250cc
250cc
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 28 maj 2006, 12:40
Answers: 0
Ort: Huddinge, TA 600 -92
Kontakt:

Inlägg av joeng38 »

Ja hos Läderlappen köpte jag ett par läderbrallor i våras. Bra pris och bra service av tanten. Prutade till mej CE-skydden med. :D
MVH JohanE
TA 600 -92, 7800mil
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Inlägg av maua »

Har inte ni fått en "Handelsboden" i fjollträsk? Dom har en del bra prylar. En del mindre bra också enl egen erfarenhet.
Tobbe
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 14
Blev medlem: lör 11 jul 2009, 09:14
Answers: 0

Inlägg av Tobbe »

Larsa skrev:Bra iaktagelse Maua.
Fruga är mycket osäker på att åka bak. En gång i ungdomen så var hon med om en vurpa med MC (inte jag). Därför är hon osäker. Hon vill inte åka med någon längre bit utan riktiga kläder vilket är förnufftigt. Eftersom jag samt hon inte vet om hon kommer att gilla det så känns det bortkastat att köpa super bra (ofta dyra), men jag vill inte köpa skit heller. Har tittat lite runt nu på nätet och sett att det är rea nästan överallt så det känns troligt att man kan få tag i bra grejer till ett hyfsat pris. Att köpa på blocket tycker jag är bökigt då det är ett helt sett som hon skall ha. Troligt fel färg, passar inte bra osv. Skulle frugan nu inte gilla att åka med så kan min dotter ha kläderna om ett år eller så. Hon är helt galen på att åka med. Men som sagt att åka på tur med frun vore ju det bästa.
Vill du att hon ska bli intresserad av mc-åkning lånar du ihop riktiga kläder och kör med omdömme på en trevlig väg vid fint väder. Vill du däremot ha din hobby "i fred" så lyfter du upp henne bakpå och kör som f-n med henne en kylig dag då det småregnar. Det är upp till dig!
CBR1100XX -00
XR650R -03
Kanske även Varadero framöver?
Användarens profilbild
Henning
Founder
Founder
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 11:04
Answers: 0
Ort: Norrort.
Kontakt:

Inlägg av Henning »

RPM MC (F.D MC-Poolen) Sundbyberg!
Kunnig personamoch bra produkter! Inget som ramlar isär när du går i backen.
Användarens profilbild
Larsa
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 08:08
Answers: 0
Ort: XL1000VA-10/Kungsbacka

Inlägg av Larsa »

Vill du att hon ska bli intresserad av mc-åkning lånar du ihop riktiga kläder och kör med omdömme på en trevlig väg vid fint väder. Vill du däremot ha din hobby "i fred" så lyfter du upp henne bakpå och kör som f-n med henne en kylig dag då det småregnar. Det är upp till dig!
Lånade ihop lite grejer och var ute och körde en tur. Har till och med kört frun till jobbet på morgonen då min arbetsplats ligger lite längre bort. Frugan börjar gilla MC-åkning mer och mer och det märks tydligt att hon blir mer och mer avslappnad. Detta är ju bara super :-).
Nu är det bara att sticka och titta på kläder i helgen, har smygtittat lite på www.acecustom.se samt Handelsboden här i stan.
Tobbe
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 14
Blev medlem: lör 11 jul 2009, 09:14
Answers: 0

Inlägg av Tobbe »

Larsa skrev:
Frugan börjar gilla MC-åkning mer och mer och det märks tydligt att hon blir mer och mer avslappnad. Detta är ju bara super :-).
Japp, då var det slut på friden för din del... :wink:
CBR1100XX -00
XR650R -03
Kanske även Varadero framöver?
Användarens profilbild
Larsa
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 08:08
Answers: 0
Ort: XL1000VA-10/Kungsbacka

Inlägg av Larsa »

Japp, då var det slut på friden för din del...
Tror inte det. Hon är hästtokig och har egen häst.
Skriv svar