Pinlock = skräp

Trådar om kläder, hjälmar och sånt du har på dig när du kör.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
engson
250cc
250cc
Inlägg: 334
Blev medlem: mån 29 jun 2015, 22:58
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -06
Ort: Perstorp

Re: Pinlock = skräp

Inlägg av engson »

Fibern skrev:I vilket fall som helst så ligger pinlock an ordentligt nu, utan att jag behöver trycka upp det något extra. Bara någon kyligare morgon så jag får ut och prova.
Fortfarande över 10-strecket redan kl fem.
Sätt dej framför frysen och flåsa... ;)
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Pinlock = skräp

Inlägg av Fibern »

Fibern skrev: Nu är jag dock i färd med att beställa nya, då en del smårepor finns i det "rep-fria" visiret och faktiskt även i pinlock. Jag tror damm kommit in mellan visiren och därigenom åstadkommit repor till exempel när jag haft isär dem för rengöring.
Men fy satiken vad dyra grejer. Runt tusenlappen för ett par plastbitar till en hjälm som jag kan hitta för drygt tre gånger dom pengarna. Ocker minsann. :evil:
Om det då räckt med att det var dyrt, den beställning jag skrev om den 5 juli och som beställdes samma dag, har ännu ej kommit.
Ringde MC-Poolen idag och efterlyste varan. Då får jag reda på att det inte ens är packad. VA! Betalat och beställt. Betalningen är bokförd av banken den 7 juli, en och en halv vecka sen och paketet är ej packat. Sista gången jag beställer från den sajten.
Mer än varannan gång som jag haft beställningar ute, senaste halvåret, är det nåt som strulat till sig. Förseningar, bortkomna försändelser, krånglande betalförmedlare och så sent som förra veckan ett bussgods-paket där utlämningsstället inte vet vad efterkrav betyder. Puhh! :conf: Man blir fan mörkrädd.
Med lite tur kanske jag hinner få visiren innan avresa på tisdag. Men i dagsläget har jag slagit de tankarna ur hågen.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Skye
125cc
125cc
Inlägg: 213
Blev medlem: lör 20 maj 2017, 00:50
Answers: 0
Hoj: XL1000 -08, LC4-98
Ort: Ryggebol
Kontakt:

Re: Pinlock = skräp

Inlägg av Skye »

Beställ från louis.eu. frakt med dhl, då har du det på tisdag.. med pinlock
https://www.louis.eu/artikel/schuberth- ... d/20013980
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Pinlock = skräp

Inlägg av Fibern »

Tack Skye för tipset, men jag är bränd vad gäller utländska sajter. (snart även svenska kanske) Dessutom, jag vet inte om du läste längst ner på sidan....
....
"PLEASE NOTE: The antifog insert lens is not included"
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Pinlock = skräp

Inlägg av Fibern »

Visir och pinlock kom idag. Monterat och klart. Men nog skulle det krångla att få dit pinlocket. Den ena plast-ploppen gick inte vrida runt, trots mejselspår. (detta visir har i motsats till mitt gamla, mejselspår i plopparna) Höll på att vrida sönder spåret med mejseln. Fick trycka loss den och sätta tillbaka den med excentern utåt, vilket jag även gjort med den första, innan pinlock la sig dikt mot visiret. Men nu bör det vara tätt.
Dålig passform av Schuberth, för över tusenlappen. :x
Däremot ser jag nu bra ut. :wink:
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Pinlock = skräp

Inlägg av Stefan »

Men Fibern, det har väl aldrig varit något fel på ditt utseende heller :naughty:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Pinlock = skräp

Inlägg av Ralf-FIN »

Hmmm... Pinlock?? Har ju kört både Nexxen och Sharken utan pinlock ner till +5 och aldrig känt att det skulle behövts pinlock för att motverka imma. Så är det dålig ventilation det beror på då eller vad är det frågan om då det behövs i vad som verkar som betydligt varmare förhållanden?
Jag har ju kört med Nexxen dessutom bakom ett plexi som tillåter körning upp till 110 km/h utan att jag behöver stänga visiret, så inte så mycket inkommande luft för att hålla bort imma då.

Så ÄR detta verkligen ett problem och nåt som behövs? (Innan vi far ut på rejäl vinterkörning?)
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Pinlock = skräp

Inlägg av Fibern »

Men så bra Ralf, att du har problemfria hjälmar och visir. *thumb_up*
Nu immar då i alla fall inte mitt visir längre.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Skriv svar