Idag..

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Idag..

Inlägg av Jokern »

Såna har jag haft i 6 säsonger och dom håller än.
Mycket bra val @Stefan


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

På tal om att hålla länge, mina Lindstrand-stövlar har följt med sen 2012 och kan nog göra så ett par år till...minst
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Idag..

Inlägg av Stefan »

@Peter, ja, det är väl lite av nöjet med de hobbies man har :D Alltid lika kul med nya grejer och tillbehör *thumb_up*

@Jokern, det låter bra, då hoppas jag nya modellen är minst lika bra 8)
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Speederman
125cc
125cc
Inlägg: 132
Blev medlem: sön 23 feb 2014, 09:35
Answers: 0
Hoj: AfricaTwin XRV750
Ort: Vasa Finland

Re: Idag..

Inlägg av Speederman »

tog jag en sväng med hojen. Ca 15.30 o solen hängde nedanför trädtopparna, vägen inte helt torr men vi hade ca +2 C så det gick att dra i böjarna. Blev 1.5 mil o det lugnade lite nerverna nu när man slutat snusa. Första gången jag kört hoj i januari på landsväg.
Wasted time can not be recycled
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Ralf-FIN »

Ja se där *thumb_up*
Har nog själv också tänk detsamma ett par gånger nu när vädret är som det är, men skaffade några nya skåp till garaget som jag inte fått riktigt inflyttat än, så de står mitt för dörren så jag slipper inte ut med hojen. Blir väl nog att vänta tills säsongen börjar på riktigt.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

Här löns det inte ens tänka tanken. Tjock is täcker de flesta vägar här omkring. Fläckvis någon sträng med asfalt i mitten. Man måste de 2 milen ner till kusten för att hitta något så när isfria vägar och då enbart saltade sådana, i första hand E4.
För ett par veckor sedan nåddes vinterns köldrekord, minus 22, men sen dess mestadels fram och tillbaka mellan 5-6 minus och 0-4 plus. Ömsom regn och ömsom vatten. :?
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Micce1980
Cykel
Cykel
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 10 jul 2019, 21:24
Answers: 0
Hoj: Transalp 700 2008
Ort: Skåne

Re: Idag..

Inlägg av Micce1980 »

Speederman skrev:tog jag en sväng med hojen. Ca 15.30 o solen hängde nedanför trädtopparna, vägen inte helt torr men vi hade ca +2 C så det gick att dra i böjarna. Blev 1.5 mil o det lugnade lite nerverna nu när man slutat snusa. Första gången jag kört hoj i januari på landsväg.
Strongt av dig, båda sakerna *thumb_up*
Skriv gärna Löst i rubrik el. liknande när problemet är avhjälpt samt vad som gjorde det
Min Transalp 700 -08 https://xl-forum.se/viewtopic.php?f=34&t=5918
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Idag..

Inlägg av Jokern »

... blev det premiär för min del.
+6 och inget fukt i luften.
17mil med ca 80% grus/lera.
Så gott att få komma ut igen och rasta Mandela Bild

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/202001 ... 5c74cb.jpg[/img]

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/202001 ... a31dfc.jpg[/img]

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/202001 ... bb0afd.jpg[/img]

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/202001 ... bbcf3e.jpg[/img]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Peter »

Satan vad härligt
Red Delicious väntar fortfarande

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Användarens profilbild
Micce1980
Cykel
Cykel
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 10 jul 2019, 21:24
Answers: 0
Hoj: Transalp 700 2008
Ort: Skåne

Re: Idag..

Inlägg av Micce1980 »

Man kan se hur låg solen var på min skugga idag men den värmde och fick ihop en timme på krokiga 70-vägar i alla fall efter jobb. Mötte i alla fall tre hojar som passade på :)
IMG_0952.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv gärna Löst i rubrik el. liknande när problemet är avhjälpt samt vad som gjorde det
Min Transalp 700 -08 https://xl-forum.se/viewtopic.php?f=34&t=5918
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Idag..

Inlägg av Stefan »

I dag ruttnade jag till på Louis i Tyskland och deras e-shop :frust:

Min topbox börjar på att ha gjort sitt, så jag tänker ersätta den. Eftersom jag ändå varit väldigt nöjd med den nuvarande (Givi Blade) och gärna slipper montera annan fästplatta, så kollade jag efter en likadan. Hade ett minne av att ha köpt den den gamla hos Louis så kollade, och där fanns den, så jag slog väl till. Men nu började det strula... När jag skulle betala med kreditkortet, så har de infört en sådan säkerhetslösning som allt fler och fler har numera och som brukar landa i att man får verifiera köpet via BankID. Normalt tycker jag att det är bara positivt, höjer säkerheten och förtroendet för shoppen rätt bra. Men, de kunde väl ha valt en som fungerade :ffs Hamnar på en blank sida som säger att jag omdirigeras och om jag inte får svar inom 10 sekunder kan jag klicka på en knapp. Den säger också att jag måste ha javascript aktiverat i browsern (sigh). Det har jag dock och klickar på knappen efter betydligt mer än 10 sekunder. Resultat? "Error Page" på en i övrigt blank sida. Testar igen, samma sak. Testar med Edge och gamla Explorer, samma lika :evil:

OK, hittar en mejladress till kundservice och skickar in frågan. Tiden går... efter kanske 3 timmar kommer någon form av icke-svar på krattig engelska med diverse tyska ord instoppade, men efter ett par genomläsningar fattar jag ändå vad som sägs. Och det går ut på att de kan lägga beställningen under mitt kundnummer. Ja, bra då, men hur pröjsar jag??? Det får jag aldrig svar på men rätt vad det är går beställningen igenom i alla fall, så jag är nöjd.

Men... dagen efter ser jag att beloppet dragits två gånger :conf: På kundtjänst igen då. Nu följer en märklig konversation, men i slutändan går det ut på att den som svarade senast hade lagt beställning åt mig och båda minsann redan skickats, men bekräftelsemejlen kommer först i kväll. Och jag har bara fått en "order acknowledgement". Så jag ska tydligen ta emot båda och returnera en innan pengarna kommer tillbaka. Den förra hade uppenbarligen plockat upp mina kortuppgifter från min beställning och lagt till den beställning han lade. Mummel... :(

Jag har köpt en hel del genom åren från Louis och tyckt det har varit positivt med snabba leveranser, och har de sagt sig ha grejerna i lager så har de faktiskt gått i väg omgående.Och köprutinen har varit rak och enkel, så jag har varit nöjd. Men... lite synd kan jag tycka.

För den delen finns det ju även andra e-shoppar som lyckas utmärka sig negativt. Inom Sverige har jag haft en del riktiga praktexempel på sistone :roll: Vanligt verkar vara att en handlare med MC-tillbehör/delar har butik sedan länge och tänkt att "man borde nog ha en e-shop också", men verkar hantera den med vänsterhanden och lyckas riktigt dåligt. Men även väl så etablerade aktörer i många branscher verkar inte riktigt inse hur flyktig en kundrelation kan vara.

Nåja, alla kan ju inte lyckas fullt ut... Och det kanske mognar över tid.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Ralf-FIN »

Ja du @Stefan ... visst är det fint att man kan enkelt beställa och betala via nätet nuförtiden, men de gånger det jävlas så känns det ju absolut surt :frust: Får hoppas att det blir upprett i alla fall.

Annars kan jag konstatera denna fina dag att solen skiner i Moss i Norge där jag sitter och jobbar idag *thumb_up* Kan även notera att träffnedräknaren dagen till ära passerat hälften av året, så nu är det bara hemåt :mrgreen:

Vad bättre kan man väl göra en dag som denna då än att snart köra ner till Göteborg och träffa goda forumkompisar, ta en pilsner och gå på mc-mässa imorron :D *drinking_cheers*
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

@Stefan
Hmmm...då förstår du nog varför jag beslutade redan hösten 2018 att aldrig mer nyttja utländska sälj-sajter.
Då när jag fick felaktig del till Subarun jag skulle sälja, trots uppgivet reg.nummer och på en tysk näthandel med .se-domän, kunde dom först inte besvara mina frågor på svenska, på hur jag skulle returnera prylen, som kostade nästan 4.000:-. Först efter att jag blev förbannad och hotade med polisanmälan började svar på svenska ramla in i mailboxen. Det tog trots allt 4-5 veckor innan pengarna återbetalts.
Även svenska säljsidor strular ibland, som du även säger. Jag tror mycket av det beror på den yngre generationers bristfälliga kunskaper. För det blir allt vanligare med denna typ av krångel. Antingen är beskrivningen av/själva betalfunktionen på respektive hemsida undermålig eller felaktig. Vilket är besvärligt och tråkigt.
Jag har dessutom haft stora besvär med att få BankID att fungera, efter den uppdatering som krävdes efter ett visst antal år.
Tre gånger kontaktade jag deras support och varje gång fungerade det en till två gånger. Till slut lyckades jag på egen hand upptäcka var felet låg, vilket supporten inte kunnat upplysa mig om. Man blir allt mer... :conf: :ffs
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6168
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Idag..

Inlägg av Fibern »

Dålig fart på DONATIONER till Forumet. Kom igen nu medlemmar. :rock-on :conf: *thumb_up*
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Peter »

Satan!! Det har jag glömt
Kommer strax

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Peter »

Klart

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Idag..

Inlägg av Stefan »

Snabb där Peter! Snyggt jobbat :D
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Idag..

Inlägg av Peter »

När alzeimern slår till är det bra med en spark i röven

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Idag..

Inlägg av Stefan »

Och du har en till i PM :D
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Idag..

Inlägg av Stefan »

Och the story continues med Louis... De skrev att det skulle ligga "retorenlabels" i kartongerna. Någon som tror att det fanns några i kartongerna?

Nic pix :(

Man får hoppas de lyckas få iväg åtminstone en per brev...
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Skriv svar