Ett mikroäventyr innan sommaren tar slut

Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Kategoriregler
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Ett mikroäventyr innan sommaren tar slut

Inlägg av Stefan »

Helgen 22-23 Augusti hade jag ett tag känt att "tusan, sommaren är ju snart slut" :frust:
Det var dags att ta sommarens sista lilla "äventyr". Bestämde mig för en "overnighter" lördag - söndag. Inte för långt bort, men ändå lite feeling. Falun fick bli målet, men på lite omvägar i form av kringelkrokar. Till Falun och tillbaka gör man ju utan problem på en dag, men kanske inte så gärna med mina vägval ;D Tanken var att passa på att se lite nya vyer på vägen. Och Dalarna har jag alltid tyckt är ett trevligt landskap.

Det blev en mysig resa upp. Det tar ju tid, framför allt för alla byar och samhällen man ska igenom, ställen man passerar utanför eller långt ifrån på de stora vägarna, men det var ju lite av idén. Även grusväg tar ju (för mig i alla fall) ner farten en bit. Fick ihop c:a 300 km som tog större delen av dagen. Tur med vädret, inte en droppe regn förrän jag var framme vid vandrarhemmet för att checka in och bära in det lilla bagaget. Just då kom det en liten skur så klart *face*

På hemvägen på söndagen var det också OK väder, lite gråtrist i början, men kammade till sig efter hand. Fick ihop näst intill samma sträcka den vägen.

Det var som sagt en trevlig liten tur. Dock tog det ett tag innan jag satte igång med redigeringen av all video och lite bilder, så jämrans vad tidsödande det blir när när man inte har det i färskt minne, många timmar att titta igenom. Och, om du tycker världen lutar en del ibland så det inte du som är på sniskan :D Det uppstår när jag byter batteri i kameran och missar att peta den rätt efteråt :oops:

Nu är i alla fall del 1 klar:



Del 2 står och renderar, så den ska väl vara i faggorna. Ska försöka få ihop en del 3 också inom inte alltför lång tid.

Då var del 2 klar också:



Märker att jag nog satt uppe lite väl sent och redigerade, så missar finns, ursäkta det. Drar i alla fall lärdomar av det *yes*

Får se till att ha lite mer tid på mig till sista delen, vägen hem... Delen som inget blir :( För mycket strul med kameran *face* :frust:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1231
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Ett mikroäventyr innan sommaren tar slut

Inlägg av JanneBoj »

Trevligt att du delar med dig av dina "observationer".
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Användarens profilbild
Ralf-FIN
Council - Moderator
Council - Moderator
Inlägg: 2398
Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
Answers: 0
Hoj: KTM 990 Adventure R -10
Ort: Vasa / Finland
Kontakt:

Re: Ett mikroäventyr innan sommaren tar slut

Inlägg av Ralf-FIN »

Hade ju lyckats missa denna jag...

En trevlig utflykt på roliga vägar igenom fina bygder *thumb_up*

Veckoslutsäventyr ska absolut inte underskattas, de kan vara riktigt trevliga :D
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Skriv svar