Färdig Intercom direkt i hjälmen.

Om kameror, videoredigering, GPS, datorer, mobiler, intercom etc.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
rimtorp
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 16 jun 2011, 21:04
Answers: 0
Hoj: XL1000-10
Ort: Gnarp

Färdig Intercom direkt i hjälmen.

Inlägg av rimtorp »

Vad tror ni om denna? hittade denna på Ioffer, färdig med Bluethooth å allt.
http://www.ioffer.com/i/aviator-skull-2 ... -205577548

Bild
_________________
/Peffe
Användarens profilbild
Varadero2012
Nyfödd
Nyfödd
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 15 aug 2011, 21:54
Answers: 0
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: Färdig Intercom direkt i hjälmen.

Inlägg av Varadero2012 »

Har inte testat den, men den ser ju ok ut. Står inget om vikten vad jag kunde se. Åker man långt e vikten något ayy yänka på. På bilden ser det ut att vara ganska liten öppning att se igenom. Med tanke på att det infällda solvisiret täcker hela öppningen. Både för och nackdelar. Man kan åka med visiret uppe och få solvisiret som skydd för ögonen utan att det drar underifrån på ögonen. Kankse lite dålig sikt åt sidorna.

Har köpt Urban Summit Warrior 3.0. http://www.tq1.se/shop/product_info.php?products_id=271
4 stjärnonr i Sharp test. Bra sikt med stor öppning, men det drar om man har visiret öppet och bara åker med solvisiret. Tung för längre turer(1700 gr). Numera sitter jag bakom vindskydd så nu fungerar det. Priset speglar sig nog i vikten många gånger.

Viktigt att om möjligt prova hjälmen för att se om passformen stämmer. Prövade min hjälm i butiken och normalt har jag L men denna tyckte jag satt bättre men M. Dom brukar ju ge med sig lite i stoppningen efter ett tag men inte denna inte. Känner efter någon timmes användning att den trycker över pannan med huvudvärk som resultat.

Dom är ju inte billiga utan anledning, så nåt får man ge avkall på och då blir det ju vikten.
Användarens profilbild
joeng38
250cc
250cc
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 28 maj 2006, 12:40
Answers: 0
Ort: Huddinge, TA 600 -92
Kontakt:

Re: Färdig Intercom direkt i hjälmen.

Inlägg av joeng38 »

Glöm inte att du kan åka på ca 4% tull sen 25% moms eftersom den kommer in från usa... :-(
MVH JohanE
TA 600 -92, 7800mil
Skriv svar