Det närmar sig. En knapp månad kvar bara, eller 28 dagar för att precisera.
Lite påminnelser.
Mygg....tjaa några finns det säkert där,

är ju uppväxt i närområdet så jag fick dom med bröstmjölken, om man säger. Annars om ni är känsliga, hatar, är allergiska eller på annat sätt skyr "flugsnapparfödan" så finns ju;
1: Mygghatt, jävligt besvärlig få in under hjälmen
2: MyggA, ganska så värdelöst medel
3: Djungelolja, lite bättre än föregående
4: Myggstift...njaaa
5: Vitlök, har aldrig testat
5-3: Beckolja, även kallad skogs-Cologne. Bör dock blandas med djungelolja, sen blir man vackert "solbrun".
Jag kommer att ha med det sistnämnda.
Ni som tänker delta på dagsturen på lördag, ta't lugnt med "fruktsodan" fredagskväll. Tänker åka vid tio lördag och vi är tillbaka senast klockan två. Ta med promenadvänliga skor så kan vi ta oss ut på Trollholmen. Jag lovar, naturen där är trolsk.
Skulle det regna kraftigt (vilket jag
inte beställt) Så kan vi åka alternativ sträcka, då den planerade består av mest grusväg. Om någon vill åka upp till Polcirkeln så är det en sträcka på 85-90 kilometer asfaltväg enkel väg. Eller hälsa på Saarela i Boden. Något närmare. Akta dig Veijo!
Lördag afton grillar vi (eller vad var och en vill) det finns grill tillhörande Forsstugan. Grillkol, tillbehör och mat kan vi köpa i Vidsel.
Frågor, Klartecken, Utgå!
(Arrangören avsäger sig allt ansvar för eventuella felskrivningar, väderproblem, mygg och getingplågor. Så även fotvårtor, finnar, hemorrojder, tinnitus och pungbrock. Alla eventuella ekonomiska anspråk, regleras via finansdepartementet.)
Och så kör vi lugnt. Ta god tid på resan och rasta regelbundet. Blir det varmt (klart det blir) ha med vattenflaska.
God tur systrar och bröder.