Skye skrev:Får ju köra med omdöme ändå och anpassa fart efter väglag.
Präxis... Att det ska vara så svårt att förstå det enkla receptet...
![bekymrad :conf:](./images/smilies/confused.gif)
Det behöver ju inte vara svårare än så.
Åsså lite som du Skye var inne på, när snön kommer, testa lite när lämpligt tillfälle finns. Slå på en tvärnit, och notera hur det kändes. Ensam på vägen, testa att sladda lite och få en känsla för det.
Min Jeep har t.ex. den spännande lilla egenheten att den blir rejält understyrd om tassarna tappar fästet. Vilket kan bli riktigt intressant i t.ex. en tvåfilig rondell...
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Men, just sådant är ju så bra att få koll på INNAN det blir skarpt läge, perfekt att öva lite på en söndag t.ex. I mitt fall handlar det om att gasa på lite. Får man då bakdäcken att släppa lite, får man ju dels bakänden att hjälpa svängen, men framför allt får jag fördelningslådan att skicka på kraft till framhjulen.
Klart mycket enklare i trafik, efter att ha testat ett par gånger utan bilar omkring
Men, som sagt, glöm inte att krama varann i trafiken
![kram :hug:](./images/smilies/krama.gif)
Snart är det vår igen
![Drinking Cheers *drinking_cheers*](./images/smilies/drinkingcheers.gif)