I dag blev det äntligen en repa i den sommarvärme som ÄNTLIGEN kommit på besök ett (kort

) tag.Riktigt gött att att få öppna upp ventilerna i hojkostymen

Sitter just nu ute på altanen i kortärmat och ritar ihop detta, vid 20:30
Så, det fick bli en liten repa på 28 mil i närområdet, som vanligt sticker jag bort från Stockholm och de stora vägarna för att köra de roliga vägarna i stället
Började med i stort sett samma väg som vi körde i våras, via Örsundsbro, Torstuna, Fjärdhundra och Bredsdal (där vi tog vänster). I stället körde jag över bron västerut och tog en liten bensträckare.
Ett par smågrabbar försökte fiska lite i Sagån, men jag vet inte hur det gick för dem
Sedan gick färden vidare över till Skultuna, där jag började känna mig lite sugen på käk, så jag tog en avstickare ner till Västerås, för en luguber måltid.
Efter aväten måltid och en kopp kaffe i solen, stod min tappra springare som vanligt och väntade troget på husse
Stack vidare över till Ramnäs, där jag tog grusvägen över mot Västerfärnebo, där jag tog mig en liten bensträckare.
Väl där vände jag kosan mot Sala där jag vattnade min springare (tankade). Sedan blev det en med 72:an parallell väg till Heby via Varmsätra. Därpå vidare till Morgongåva, och sedan småvägar snett neråt mot Örsundsbro igen. Kunde inte låta bli att stanna på denna fina lilla plats igen,
Kom väl hem vid 5 igen, då började det mulna på, men fortfarande varmt och gott. Tyvärr ska det ju bli regn igen i morgon, och temperaturen ser ut att gå ner igen. Man kan ju bara garva åt diverse meteorologer som surrade om "rekordsommar"
Så här körde jag då:
Önskar alla polare på forumet goa turer i sommar, och snart är det "Fjelltur" från Notodden

Nu börjar man förbereda sig, hojen ska på service i veckan, och i morgon blir det nog ett par småtag i garaget
Och, sedan väntar ju årets
TRÄFF