Intercom

Om kameror, videoredigering, GPS, datorer, mobiler, intercom etc.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Masterjojo
500cc
500cc
Inlägg: 535
Blev medlem: fre 13 jul 2012, 22:02
Answers: 0
Hoj: XL1000VA-11
Ort: Mölnlycke

Re: Intercom

Inlägg av Masterjojo »

Är det ingen som har testat typ http://www.ebay.com/itm/2-BT-Interphone ... 4637wt_960

Är ju helt klart ok pris på dom.
//Johan Johansson

Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Intercom

Inlägg av rydde »

Är det någon som har fäst ett scala intercom i en C3:a (schuberth)? :conf:

- Man hamnar väldigt nära spaken för solvisiret. Antar man får lägga sig bakom denna. Tror det kan nå ändå.
- Utformningen på hjälmen gör att man inte kan använda klistervarianten på utsidan för att fästa hållaren till intercommet.
- Återstår gör kläm-varianten, men här verkar det som att frigoliten inte går att vika undan från hjälmskalet så man kommer knappast åt att får mellan inre delen. Kanske man kan klämma över frigoliten men då behöver man nog längre skruvar...?

Är det något smart trix man ska veta eller har jag missat nått? :frust:
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Intercom

Inlägg av rydde »

Nu har jag fått dit det. Kunde försiktigt benda ut frigoliten och sticka in klämman mellan den och skalet. Spaken för solvisiret går lite trögre, men kan det vara värt...
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Intercom, med radio/musik i hjälmen

Inlägg av Stefan »

I dag fick jag tillfälle att ta första turen efter service här i Värmland. Passade på att testa min nyinköpta Scala Rider G9 lite. Hade ju ingen att surra med, men testade att köra med radio i hjälmen.
Det var faktiskt riktigt trevligt :clap Inget direkt hifi-ljud kanske, men ändå en skön omväxling. Det kändes också lättare att bara ligga och puttra med i trafikflödet inne i Karlstad, man "kopplade av" på något sätt.

Den var lite jäklig att få fast på Schubert-hjälmen jag oftast kör med, fick till och med klippa lite i "dynan" runt halsen för att få den på plats. Jag inser också att det lär ta ett tag att lära sig alla kommandon via knapparna, men det kommer väl över tid. Röststyrningen är jag väl lite tveksam till, råkade hosta till lite ett par gånger, och då var det bara att vänta tills den hade hajat att jag inte tänkte säga något, och kopplat in radion igen :|

Men, efter ett första test med att ha den som bara radio, verkar det ju vara ett kul koncept. Ska se om jag kan para ihop med min gamla android och få telefon och MP3 i setet också när jag är hemma igen. Det kan ju vara skönt med lite underhållning på väg till Ramundberget, RV70 är ju inte för kul... :naughty: Kanske man t.o.m. hittar någon att bubbla med på hojen under träffen :D Så får man se hur det funkar och känns.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Skriv svar