Tillverka egna sidoväskhållare till TA 650?

Trådar om sånt du hänger på hojen. Väskor, dämpare och höga kåpglas...
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
domino
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 21
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 17:35
Answers: 0
Ort: björketorp

Tillverka egna sidoväskhållare till TA 650?

Inlägg av domino »

hej,undrar om nån har lite mått eller liknande som kunde användas att tillverka egna hållare,ev.bilder,tack :)
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Re: sidoväskhållare till ta 650

Inlägg av Tramsvalp »

Vet inte om du tittat på Givi-hållarna, men jag tycker nog att det vore rätt knepigt att få till dem, iaf om det ska se nåt ut. Då är jag ändå en gör-det-självare med egen svets och sånt...
Om du inte är bra på rörkrökning mm så föreslår jag att du sparar in på nåt annat och köper hållarna. Och du lär ändå få köpa fästknopparna till väskorna, vet inte vad de kostar löst, kolla det först.

Svårt att ta mått också, t.ex sitter de övre fästena illa till, krökta för att smita in under pakethållaren som måste tas bort, och det gör jag inte frivilligt. Tror faktiskt att du måste bygga hållarna på plats. Givi har tillverkningsgiggar och ändå klagas det på passformen.

Men det förstås...mått till fästpunkter mm på hojen tar du ju lätt själv, bara du har väskornas position och några foton.
Säg att jag mäter var väskornas fästpunkter är, 3/st, i förhållande till nåt på hojen, tar några kort och du fixar resten själv, räcker det? Tror inte nån kan göra mycket mer än så.

Edit: Ska man hårdra det så borde det räcka med foton... Om du ser väskornas position från sidan och bakifrån, och hållarnas konstruktion, så kan du ta måtten själv beroende på väskfabrikat medan du bygger.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
domino
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 21
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 17:35
Answers: 0
Ort: björketorp

Re: sidoväskhållare till ta 650

Inlägg av domino »

hej,tack för svaret,har först scottoiler att montera,sen ska jag ta resten,smidigaste är som du sa,köpa färdiga,sniggare,köpte universal kitt,trevligt helg :D
Skriv svar