Ryssland?

Allmänt snack om resor
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Ryssland?

Inlägg av Trelle61 »

Någon som varit Ryssland? Jag har en lös ide om att köra hem från Nordkapp via den östra sidan, Finland, Ryssland (Över St Petersburg) ner via de baltiska staterna och Polen sen hem via båt från Rostock.
Hur är det med visumtvång, grönt kort, jag äger inte motorcykeln som jag skall köra på,väg status, banditer?
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Användarens profilbild
joeng38
250cc
250cc
Inlägg: 298
Blev medlem: sön 28 maj 2006, 12:40
Answers: 0
Ort: Huddinge, TA 600 -92
Kontakt:

Re: Ryssland?

Inlägg av joeng38 »

Visumtvång. Har ej kört hoj i ryssland men besökt många gånger i tjänsten. Jag hade undvikit landet.
MVH JohanE
TA 600 -92, 7800mil
DRIVER
Cykel
Cykel
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 15 aug 2007, 21:34
Answers: 0
Ort: Kristianstad

Re: Ryssland?

Inlägg av DRIVER »

joeng38 skrev:Visumtvång. Har ej kört hoj i ryssland men besökt många gånger i tjänsten. Jag hade undvikit landet.
Håller med!! Har inte kört hoj där, men buss flera ggr. Bluffböter, gränsmutor, delar på bussen stulna, kvinnlig kollega nerslagen/rånad mitt på ljusa dan. horor och slibbiga halickar mm.
Vill inte skrämma dig, men det finns bättra länder :wink:
På en hypokondrikers gravsten: -Jag sa ju att jag var sjuk!!!!
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Ryssland?

Inlägg av V Saarela »

DRIVER skrev:
joeng38 skrev:Visumtvång. Har ej kört hoj i ryssland men besökt många gånger i tjänsten. Jag hade undvikit landet.
Håller med!! Har inte kört hoj där, men buss flera ggr. Bluffböter, gränsmutor, delar på bussen stulna, kvinnlig kollega nerslagen/rånad mitt på ljusa dan. horor och slibbiga halickar mm.
Vill inte skrämma dig, men det finns bättra länder :wink:
Neeeh, nu måste vi reda ut detta Driver.

På allvar.....
Känner igen beskrivningen från dom "gamla" tiderna, men nu förtiden så hör man ju bara positiva upplevelser och uttryck som "det är nog större chans idag att få på käften kvällstid i Stockholm".

Eller är jag ute i blå lätta moln som vanligt.....?
jerrych
50cc
50cc
Inlägg: 56
Blev medlem: ons 11 okt 2006, 12:01
Answers: 0
Ort: VA-08/Vellinge, V. Ingelstad.

Re: Ryssland?

Inlägg av jerrych »

Jag var i Ryssland i somras och tyckte att det var ett fascinerande land. Det är så stort att man kan bara ta in lite åt gången. Jag körde den omvända rundan än den du tänkt, Trelle61. Vill du läsa om resan så gå in på http://www.touring.panatet.se och se min reseberättelse. Tyvärr har jag ej lagt upp bilder ännu. (latmask, jag vet :) ) Jag hade turen att åka med en polsk vän som talar ryska och det underlättade betydligt. Jag mötte inget av det som sagts tidigare men det är ett helt annat land med helt andra värderingar. Visst finns mycket av det gamla kommunistryssland kvar, men man får ta det som det kommer och inte hetsa upp sig. Allt tar tid och allt ska dubbel, trippel och ev qadrupelkollas samt helst med en chef också innan något händer. Ryssland är dock billigt att resa, bo och äta i. Även bensinen är billig. Ca 6-8 kronor litern. Luktar lite konstigt men hojen går utan konstigheter.

Jag kan skriva hur mycket som helst. Är du intresserad så skicka ett pm med din mailadress och de frågor du vill ha svar på så ska jag försöka hjälpa dig/er om jag kan.

Mvh

Jerry
Skriv svar