Plötsligt dök det upp poliser som styrde in oss mot kanten. Kontroll? Var är hyrespapperen? Passen? Körkortet? Lugnt! Det var bara en cykeltävling som passerade.
Vi har kört till Reinosa, förbi en damm ( Embalse del Ebro) och fram till Ona. Där tankade vi och drog sedan ner mot Rioja. Länge var jag förvånad över att det inte var några vinodlingar. Nara en massa korn och vete?
Men ju närmre vi kom staden Logrono desto tätare duggade både enorma odlingar och spejsade bodegor. Vi stannade och fick en "mc-provning" . Lite sv det bästa direkt! Ugarte hette vinhuset. Gott som tusan. Ska naturligtvis importera några lådor... Man får väl se.,,
Nu är vi i en ganska stor stad, Logrono. Dom skryter med över 100 tapasbarer. Stekt gettarm någon?
Små döda fiskar? Påminn mig snabbt om vad jag ska beställa!
Någon hade fått soppatorsk utanför hotellet. Men många var schyssta och sköt på.
Vi drar nog ner till Avila redan i morgon eftersom dom hotar med kraftigt regn på tisdag.
Flyg och far!
Kategoriregler
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Flyg och far!
Vi hade planerat en dagstur norrut innan vi åkte hit till Logrono. Men vädret får styra. Om vi drar ner mot Avila tidigt, smiter vi precis undan regnvädret.
I går kväll brakade det loss över staden och vi stod länge under ett tak innan vi kunde ta oss till tapaskvarteren. Det påminde om de vilda partygatorna i Aalborg. Fast här var det maten som hade huvudrollen och fyllan och villan kom med på köpet.
Allt öppnade vi 20 och när vi rekade på eftermiddagen såg vi att de hade gjutit in praktiska gå-instruktioner i gatan....
I går kväll brakade det loss över staden och vi stod länge under ett tak innan vi kunde ta oss till tapaskvarteren. Det påminde om de vilda partygatorna i Aalborg. Fast här var det maten som hade huvudrollen och fyllan och villan kom med på köpet.
Allt öppnade vi 20 och när vi rekade på eftermiddagen såg vi att de hade gjutit in praktiska gå-instruktioner i gatan....
Re: Flyg och far!
Det där var inte dumt!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Peter
- 1200cc
- Inlägg: 4083
- Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Ort: Uddevalla
- Kontakt:
Re: Sv: Flyg och far!
Lurigt med fönster där alla ska gå in i väggen
skickat från S3-luren
skickat från S3-luren
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
- Jokern
- 1200cc
- Inlägg: 5011
- Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
- Ort: Landskrona - Skåne
Re: Flyg och far!
Pne64 :
Du fattar väl att det är pisseväggen
Skickat från en av Steve's manicker
Varje dag är en Honda(g)
Du fattar väl att det är pisseväggen
Skickat från en av Steve's manicker
Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Re: Flyg och far!
Varför inte bo på ett palats när man faktiskt kan det?
Palacio Monjaraz i Avila.
1100 kr för två nätter! Låter för bra för att vara sant. Vi får väl se om vi hittar någon baksida på myntet...
Ca 40 mil idag. Platt kan man åka hemma tänkte jag och så siktade vi in oss på staden med det smidiga namnet, Salas de los Infantes. Rakt över Sierras de Demanda.
Jättevackert och kul att köra. Åh, kanske stanna och ta bilder? Nej, vi hade nog varit kvar på första sträckan om man hade stannat för allt sevärt! Istället full tank i Aranda de Duero och vidare till Turegano. Ett stopp på vägen för en gödselstack full av gamar. De flesta hann lyfta innan kameran var framme. Stora fåglar. Som tjädrar ungefär ( så Fibern får ett mått) .
I Turegano blev det lunch. Vid bordet bredvid satt det danskar. Ingenstans går man säker.... ; )
De sista 25 milen efter bergen gick undan. Ibland var det milslånga raksträckor och det var bara att gasa på. Av någon anledning började det att blåsa och ruska de sista milen så det var skönt att inta Avilas murar och storma palatset...
Palacio Monjaraz i Avila.
1100 kr för två nätter! Låter för bra för att vara sant. Vi får väl se om vi hittar någon baksida på myntet...
Ca 40 mil idag. Platt kan man åka hemma tänkte jag och så siktade vi in oss på staden med det smidiga namnet, Salas de los Infantes. Rakt över Sierras de Demanda.
Jättevackert och kul att köra. Åh, kanske stanna och ta bilder? Nej, vi hade nog varit kvar på första sträckan om man hade stannat för allt sevärt! Istället full tank i Aranda de Duero och vidare till Turegano. Ett stopp på vägen för en gödselstack full av gamar. De flesta hann lyfta innan kameran var framme. Stora fåglar. Som tjädrar ungefär ( så Fibern får ett mått) .
I Turegano blev det lunch. Vid bordet bredvid satt det danskar. Ingenstans går man säker.... ; )
De sista 25 milen efter bergen gick undan. Ibland var det milslånga raksträckor och det var bara att gasa på. Av någon anledning började det att blåsa och ruska de sista milen så det var skönt att inta Avilas murar och storma palatset...
-
- 1200cc
- Inlägg: 6173
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Flyg och far!
Oj! Tjädrar anamma, vilka "birdies". Synd att dom hann... ...lyfta.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Flyg och far!
Får de hur det blir på den andra kameran. Anki har fotat och filmat en del i farten.
Re: Flyg och far!
Aha, därför fönstret
@Mel, gick det bra att följa
@Mel, gick det bra att följa
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
Re: Flyg och far!
Ingen hojåkning idag. Under nstten var det åska och slagregn. Mina vattentäta stövlar på balkongen läckte inte UT något vatten alls i morse...
Vi tog en promenad på muren. Det kändes bra att ha en vilodag när man såg de blyertsgråa molnen norrut.
För övrigt får jag rekommendera kulistråden.
Vi tog en promenad på muren. Det kändes bra att ha en vilodag när man såg de blyertsgråa molnen norrut.
För övrigt får jag rekommendera kulistråden.
Re: Flyg och far!
Kommer ni ihåg när grannarna skaffade parabol? Skulle man hänga på? Eller skulle barnen mobbas få de bara hade 1, 2 och 4?
-men älskling, grannarna har ju...
-Är dom stora? Var ska dom sitta?
-40.... Vet inte riktigt... I trädgården någonstans...
-Centimeter?
-Nä, METER!!
Den här grannen heter NASA och håller till ca 5 mil utanför Madrid. Gps:en skickade in oss på vägen så vi fick se.
Resan är slut och eftersom vi kapade bort en ögla upp mot Picos de Europa och Pamplona, stannade vi under 300 mil. Jag återkommer med en sammanfattning om några dagar.
-men älskling, grannarna har ju...
-Är dom stora? Var ska dom sitta?
-40.... Vet inte riktigt... I trädgården någonstans...
-Centimeter?
-Nä, METER!!
Den här grannen heter NASA och håller till ca 5 mil utanför Madrid. Gps:en skickade in oss på vägen så vi fick se.
Resan är slut och eftersom vi kapade bort en ögla upp mot Picos de Europa och Pamplona, stannade vi under 300 mil. Jag återkommer med en sammanfattning om några dagar.
-
- 1200cc
- Inlägg: 6173
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Flyg och far!
Tack för visningen Mel.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Flyg och far!
Någonstans måste man ju skriva ner några stödmeningar för att dagarna inte ska flyta ihop. Om berättelsen blir till inspiration för någon att göra något liknande så bara bra.... Konceptet är bra. Vi kan nog tänka oss att göra det igen.
- Jokern
- 1200cc
- Inlägg: 5011
- Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
- Ort: Landskrona - Skåne
Re: Flyg och far!
ja det var trevliga bilder o bra text
Skickat från en av Steve's manicker
Varje dag är en Honda(g)
Skickat från en av Steve's manicker
Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
- Ralf-FIN
- Council - Moderator
- Inlägg: 2404
- Blev medlem: fre 04 maj 2012, 13:36
- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Ort: Vasa / Finland
- Kontakt:
Re: Flyg och far!
Man tackar för en fin reseskildring
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Re: Flyg och far!
Sammanfattning
Flyg: Norwegian t.o.r , ca 2000 SEK
Mc-hyra: IMT, imtbike.com tämligen ny1200 GS -106€/dag.
Hotell: Bokade genom booking.com . För 40-50€ natt bor du mycket bra. Frukostarna var rejäla.
Mat: Gamle, onde Franco bestämde att det ska finnas en "Menu" på alla restauranger. Denna menu innehåller 3 rätter+ dryck (halvflaska vin t.ex).
Oftast mycket gott och mycket billigt. Vanligt pris var ca 10-15€. Då blir man upprörd över det "hutlösa" kravet på 11€ för en boccadillo (långmacka) och ett glas vin....
Kläder: Två sidoväskor och en top-box på två personer räckte för oss. Man förundras på flygplatsen när folk kommer med 3 gigantiska resväskor.
Vi borde ha haft med oss regnöverdrag. Vi fick köpa eftersom våra Cordurajackor är mycket genomsläppliga i slagregn och åska....
Stövlarna var absolut regntäta. Billiga Spruce, köpta på Honda, Helsingborg.
Handskarna går inte att bedöma eftersom dom fylldes inifrån av vatten som rann nerför armen inne i jackan...
Vägarna: De flesta vägarna som vi körde var fina. Några gånger hamnade vi i något distrikt som inte hann förbruka så mycket EU-pengar innan skruven drogs åt. Då fick man säga till njurarna att sitta still och dra ner lite på farten. Jag ställde Gps:en på att undvika motorvägar och grusvägar. Grusvägar täcktes inte av försäkringen och för övrigt har man asfalterat typ, allt...
Om vi då envisades med att vilja köra till en speciell plats hände det ibland att vi visades in på de mest underbara och ensliga vägar man kan tänka. Ofta rakt över något berg. Om jag någonsin hittar ett bättre och roligare vägnät någonstans så lovar jag att återkomma i saken.
Gps: Zumo 200. Man borde kanske sätt sig in i hur man programmerar in rutter i förväg. Istället programmerade jag in vilka städer eller byar vi ville passera. Kort stopp och så valde jag nästa plats från minnet "senast sökta". När man sitter och kollar in möjliga vägar på Google Earth kan man möjligen ana hur det ska bli. Det blir aldrig som man har tänkt sig! Oftast blir det bättre! Av någon anledning tog tjejen i lådan en paus på ca 30 min under den fjärde kördagen. Det kan hänga ihop med att jag tappade henne i ca 100 km/h uppe i Jämtland förra sommaren? Eller så var hon bara lite varm och behövde en rast....
Ressällskap: För 33 år sedan valde jag en tålig fru som gärna sitter bak på hojen. Tänk er själva att sitta där bak utan något styre att hålla i....
Men att jag valde rätt människa har jag vetat länge.
Vi har rest tillsammans med andra människor och det är kul det med. Men för oss, som ett par, är det här det bästa sättet att resa på.
Men jag skulle gärna göra om resan tillsammans med några, kanske 3-4 stycken, andra motorcyklister för att satsa ännu mer på körandet.
I samma område finns hur mycket vägar som helst som jag ännu inte har kört på.... Dessutom finns IMT på 6 platser till i Spanien.
Skarumä?
Flyg: Norwegian t.o.r , ca 2000 SEK
Mc-hyra: IMT, imtbike.com tämligen ny1200 GS -106€/dag.
Hotell: Bokade genom booking.com . För 40-50€ natt bor du mycket bra. Frukostarna var rejäla.
Mat: Gamle, onde Franco bestämde att det ska finnas en "Menu" på alla restauranger. Denna menu innehåller 3 rätter+ dryck (halvflaska vin t.ex).
Oftast mycket gott och mycket billigt. Vanligt pris var ca 10-15€. Då blir man upprörd över det "hutlösa" kravet på 11€ för en boccadillo (långmacka) och ett glas vin....
Kläder: Två sidoväskor och en top-box på två personer räckte för oss. Man förundras på flygplatsen när folk kommer med 3 gigantiska resväskor.
Vi borde ha haft med oss regnöverdrag. Vi fick köpa eftersom våra Cordurajackor är mycket genomsläppliga i slagregn och åska....
Stövlarna var absolut regntäta. Billiga Spruce, köpta på Honda, Helsingborg.
Handskarna går inte att bedöma eftersom dom fylldes inifrån av vatten som rann nerför armen inne i jackan...
Vägarna: De flesta vägarna som vi körde var fina. Några gånger hamnade vi i något distrikt som inte hann förbruka så mycket EU-pengar innan skruven drogs åt. Då fick man säga till njurarna att sitta still och dra ner lite på farten. Jag ställde Gps:en på att undvika motorvägar och grusvägar. Grusvägar täcktes inte av försäkringen och för övrigt har man asfalterat typ, allt...
Om vi då envisades med att vilja köra till en speciell plats hände det ibland att vi visades in på de mest underbara och ensliga vägar man kan tänka. Ofta rakt över något berg. Om jag någonsin hittar ett bättre och roligare vägnät någonstans så lovar jag att återkomma i saken.
Gps: Zumo 200. Man borde kanske sätt sig in i hur man programmerar in rutter i förväg. Istället programmerade jag in vilka städer eller byar vi ville passera. Kort stopp och så valde jag nästa plats från minnet "senast sökta". När man sitter och kollar in möjliga vägar på Google Earth kan man möjligen ana hur det ska bli. Det blir aldrig som man har tänkt sig! Oftast blir det bättre! Av någon anledning tog tjejen i lådan en paus på ca 30 min under den fjärde kördagen. Det kan hänga ihop med att jag tappade henne i ca 100 km/h uppe i Jämtland förra sommaren? Eller så var hon bara lite varm och behövde en rast....
Ressällskap: För 33 år sedan valde jag en tålig fru som gärna sitter bak på hojen. Tänk er själva att sitta där bak utan något styre att hålla i....
Men att jag valde rätt människa har jag vetat länge.
Vi har rest tillsammans med andra människor och det är kul det med. Men för oss, som ett par, är det här det bästa sättet att resa på.
Men jag skulle gärna göra om resan tillsammans med några, kanske 3-4 stycken, andra motorcyklister för att satsa ännu mer på körandet.
I samma område finns hur mycket vägar som helst som jag ännu inte har kört på.... Dessutom finns IMT på 6 platser till i Spanien.
Skarumä?
- benson
- 50cc
- Inlägg: 102
- Blev medlem: mån 04 okt 2010, 09:54
- Hoj: Varadero XL1000VA-07
- Ort: Ingarö / Stockholm
Re: Flyg och far!
Underbart Mel, jag flyger ner till Barcelona i morgon. Har hyrt hus i Franska delen av Pyrenéerna med goda vänner. Får se det som rekognoscering då vi bara har hyrt bil. Visade hustrun din berättelse ovan och fick helt oväntat reaktionen "det DÄR kan jag tänka mig på MC". Jag är dig evigt tacksam
//Kenneth
Re: Flyg och far!
Kul Benson. Var i Frankrike. Kan rekommendera några roliga vägar från förra repan.
- Laffe
- 1200cc
- Inlägg: 4486
- Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
- Hoj: Africa Twin Hardcore -16
- Ort: Gävle
Re: Flyg och far!
Mycket trevligt att få "följa med" på eran härliga resa
Lasse from my iPhone
Lasse from my iPhone
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
/Lasse