In i Norge efter XL-träffen 2013

Allmänt snack om resor
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

In i Norge efter XL-träffen 2013

Inlägg av Jokern »

Jag har tänkt mig att göra denna resa med start söndag d 4 augusti 2013, när vi har brutit upp från XL-träffen i Funäsdalen.

http://goo.gl/maps/PBF8H" onclick="window.open(this.href);return false;

Så ser hela rundan ut för mig, men hade varit kul med sällskap in övar Geiranger och Trollstigen ( ja för den delen hela vägen)..
Turen går som visat till Ålesund, där en gammal väninna bor och kan ta en övernattning, för sen dagen efter dra mot Skåne igen..

Jag börjar min resa torsdagen d 1:e Augusti och om möjligt köra hela sträckan L-A till Funäsdalen, ca 93 mil, så jag kan vara pigg och utvilat på fredagen d 2:e.

Sen på söndagen d 4 Augusti, kör jag vid 12 tiden, från XL-träffen, mot Smedsmo Camping eller närliggande Camping och övernattar, för att på måndagen d 5 Augusti vara utvilat till att köra "svängarna" vid Geiranger och Trollstigen och ankomst till Ålesund vid 16-17 tiden..
Färjan, Eidsdal-Linge, kostar 46 Nkr. ( enligt Norska turist info )

Tisdagen d 6 Augusti starter vid 8-9 för att köra samma väg över, först Trollstigen och sen Geiranger, detta för att kunna köra både upp och ned på dessa "världskända" slingra vägar, för sen att svänga höger vid Lom in på riksvei 55 söderut..

Denna tisdagen d 6 Augusti kör jag till jag inte orkar mera, kanske runt 21-22, och hitta den närmsta camping (förhoppningsvis är jag inne i Sverige vid denna tiden).

Sen tänkte jag att köra mot Karlstad och Kristinehamn och därefter mot Skåne, för att vara hemma igen onsdag kväll d 7 Augusti..

Jag hoppas att jobb och hälsa är med mig, för denna resa har jag tänkt på i många många år, men inte haft möjlighet att göra det..
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Donner
250cc
250cc
Inlägg: 262
Blev medlem: mån 09 jul 2012, 22:05
Answers: 0
Hoj: Transalp 600-96
Ort: Landskrona

Re: In i Norge efter XL-träffen 2013

Inlägg av Donner »

Ser ut att bli en trevlig resa.

Har själv planer på Österrike/Italien i år men om jag inte får nån med mig så funderar jag på Norge faktiskt.
Delvis dom vägarna du har med på din rutt.

Lite tajt med tiden bara då jag skall vara med och arrangera en annan mcträff 8-11/8.

Vi får se hur det blir men nån gång blir det Norge :D
XL600V-96 + VFR800 Movistar Edition
Alpentour 2014
Användarens profilbild
Masterjojo
500cc
500cc
Inlägg: 535
Blev medlem: fre 13 jul 2012, 22:02
Answers: 0
Hoj: XL1000VA-11
Ort: Mölnlycke

Re: In i Norge efter XL-träffen 2013

Inlägg av Masterjojo »

Låter ju inte helt fel! Kör du utan Olivia lr skall hon med bakpå?
Jag vet inte hur vår sommar och semester ser ut ännu men vi/jag skall helt klart försöka komma på träffen iaf och vem vet kanske också med en tur i Norge :)

Mvh
Johan
//Johan Johansson

Resenären ser det han ser, utflyktsdeltagaren ser det man visar honom.
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: In i Norge efter XL-träffen 2013

Inlägg av Jokern »

Masterjojo skrev:Låter ju inte helt fel! Kör du utan Olivia lr skall hon med bakpå?
Jag vet inte hur vår sommar och semester ser ut ännu men vi/jag skall helt klart försöka komma på träffen iaf och vem vet kanske också med en tur i Norge :)

Mvh
Johan
Nej Olivia följer inte med på denna runda...
Kanske hon tar tåg/fly till XL-träffen, hon klarar inte av att sitta så länge på "järnhästen" :cry:

Men det kan jo vara en bra "egentid" och rensa skallen lite *thumb_up*
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: In i Norge efter XL-träffen 2013

Inlägg av Peter »

Den svängen hänger jag gärna med på.
Men jag kör nog vägen väster om vänern och kör genom Dalsland hem till Uddevalla.
Nu räknar vi dagarna :rock-on Bara den förbannade snön kan försvinna :evil:
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: In i Norge efter XL-träffen 2013

Inlägg av Fibern »

Förlåt skye, men visst menar du måndag 29 juli? Inte 29 augusti, för då kommer du liite väl sent till träffen. :conf:

För övrigt ett jädrans bra initiativ, L-A. Det var något sådant här jag föreslog i fjol i träff-tråden. Hoppas ni kan bli några som kan slå följe, alltid tryggt och roligare om man är ett par eller fler.
Ride on! :tri-color:
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1194
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: In i Norge efter XL-träffen 2013

Inlägg av hogge »

Hej Skye
Den rundan hade jag ochså kunnat tänka mig att haka på Skye. Har tänkt om lite och blivit sugen på att kombinera 1 v i Norge tur och sedan xl-träffen. Passar mig bra med veckan före träffen om min semester går igenom som jag planerat på jobb. Såg att Peter ochså var sugen på det och hade ju varit kul att vara några stycken.
Hogge :silver:
Skriv svar