Två resor i år!

Allmänt snack om resor
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Två resor i år!

Inlägg av Trelle61 »

Efter tuffa förhandlingar runt köksbordet där hemma eller om det nu var i soffan så är 2013 års mc resa klar. Det blir två resor i år (sambon har fått ny båge så nu ska det ut och köras!). Slutet på maj blir det en nutids historisk resa i Europa. Besöka lite slagfält från först och andra världskriget i Belgien och Frankrike. Som det ser ut nu så blir det kusten från Hamburg in i holland,belgien och ner till Normandie i Frankrike. Sen blir det Paris , sen har vi inte kommit längre men det kan bli Schweiz eller varför inte Rivieran. Räknar med en resa på ca två veckor.
Slutet Juli blir det Norge och Predikstolen och lite snurr runt kusten i Norge se hur långt norrut vi kör, restid ca 10 dagar. Eventuellt tar jag en Sverige tur i juni eller slutet på augusti får se hur jag och bågen mår.
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5371
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Två resor i år!

Inlägg av Stefan »

Lycka till och behåll gummisidan neråt *thumb_up*
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Äventyret
250cc
250cc
Inlägg: 482
Blev medlem: tis 06 mar 2012, 21:44
Answers: 0
Hoj: Transalp 650 -01
Ort: Göteborg

Re: Två resor i år!

Inlägg av Äventyret »

Låter kul, den första resan blir rätt lång i mil räknat eller?
Andreas
Don't be a Russian!
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Re: Två resor i år!

Inlägg av Trelle61 »

Jag det lär den bli Andreas, har inte räknat på det ännu. Ska skaffa ny GPS med lättare att hålla koll på milen då.
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Re: Två resor i år!

Inlägg av Trelle61 »

Suttit och lekt lite i Google maps och utan att ha ptat med sambon så la jag upp en rutt som efter Paris blir Schweiz, Stelvio passet, Österrike sen Harz i Tyskland och hem via Trave eller Rostock.
Ca 550 mil blir turen och eftersom jag jämför allt med min Norkaps resa där jag körde 700 mil på 8 dagar så skall väl detta bli en lagom resa.
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Användarens profilbild
Äventyret
250cc
250cc
Inlägg: 482
Blev medlem: tis 06 mar 2012, 21:44
Answers: 0
Hoj: Transalp 650 -01
Ort: Göteborg

Re: Två resor i år!

Inlägg av Äventyret »

700mil på 8 dagar? Då behöver ju r*ven en egen semester efteråt haha :D

Har/vad har ni för utrustning på era hojar?
Andreas
Don't be a Russian!
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Re: Två resor i år!

Inlägg av Trelle61 »

Min sambo har precis bytt upp sig från en Seven Fifty 98 till en CBF 1000 -08 med RTG kit,väskor, innerväskor,högre ruta och värmehandtag. Hon fick även med en bagster tankväska. Vi har precis sänkt bågen men den var fortfarande lite hög så nu håller sadeln på att göras smalare och lite tunnare, första året hon skall köra på denna men eftersom hon aldrig gnällde på den gamla så skall väl hon va nöjd nu med. Jag har precis bytt väskor på min båge till SW Motech Trax, 45 liter med innerväskor och expansions väskor,sen har jag värmehandtag, ställbar MRA ställbar ruta, motorbåge, extraljus,har precis beställt hållare för reservdunk och vattenflaskor att sätta på väskorna .Sen har jag klätt om och stoppat om min sade och har faktiskt samma stoppning som Königsegger bilarna har i sina sätten, en tempur stoppning som är helt ok. Tror detta var allt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Användarens profilbild
morsbo
Cykel
Cykel
Inlägg: 34
Blev medlem: fre 27 feb 2009, 09:37
Answers: 0
Ort: XL1000 -04 / Uppsala

Re: Två resor i år!

Inlägg av morsbo »

Trevligt! Jag vill oxå köra en andra världskrigsresa genom Europa någon gång det hade varit ballt, nu blir det huset som blir prioriterat i sommar(takomläggningar m.m. :( ) men det måste ju till sånt oxå mellan varven.

Predikstolen var jag till i somras, klockrent väder var det och jag utmanade och tog mig upp på 1 timme men då stötte jag på en jobbarpolare(otroligt, vad gjorde han där liksom :D ) oxå som var på väg ner å hann snacka lite skit innan jag klättrade vidare.
Helt sjukt vad fin utsikten var och det var en liten euforisk känsla som infann sig när man kom fram.

Tar´e lugnt på vägarna å kör försiktigt!

Klistrar in ett par bilder för att skapa lite sug *thumb_up*
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Två resor i år!

Inlägg av Peter »

Predikstolen har jag varit sugen på länge. Får försöka planera in det i år :rock-on
Användarens profilbild
morsbo
Cykel
Cykel
Inlägg: 34
Blev medlem: fre 27 feb 2009, 09:37
Answers: 0
Ort: XL1000 -04 / Uppsala

Re: Två resor i år!

Inlägg av morsbo »

Åkte även förbi Trolltunga vid Odda men det tokregnade så det blev inget, det är en dagstur dit och tillbaka så man får räkna på att det är en dag som går åt till detta.

Synd hade varit coolt att se den.

EDIT: Man kunde tro att jag hade varit där så jag förtydligade det hela, lånad bild asså :D
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4083
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Två resor i år!

Inlägg av Peter »

Härliga bilder :clap Hoppas det blir en lång sommar så man hinner med mycket kul.
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Re: Två resor i år!

Inlägg av Trelle61 »

Fina bilder, ser intressant ut för mig och min höjdskräck!!! Vi var på väg dit för två år sedan men vädret satte stopp. Min kompis skulle dit men k´han kom fel väg, söderifrån, så han kunde aldrig komma upp till predikstolen. Hur ska man köra för att komma dit så man kan vandra??
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Skriv svar