En "liten" kvällsrunda

Berätta med text, bilder eller video vad du gjorde idag.
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

En "liten" kvällsrunda

Inlägg av Runar »

Satte mig ner vid datorn och körde igång Base Camp. Pillade ner en tur i programmet och sedär var jag uppe i 19,1 mil. Lite vägar från Norrtälje upp mot Hallstavik som jag faktiskt inte kört förut. Det blev en fin tur på sena eftermiddagen och kvällen. Kom herm igen runt 20 över nio och det hade blivit ganska mörkt. På den senare delen av turen blev det en grusväg på några kilometer. en bit in på den var de ett slukhål på c:a 90*90 cm i omkrets och djupet är jag osäker på. Det satt en granruska i som tur var.

Mer på http://mcturer.com
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Användarens profilbild
Jake
50cc
50cc
Inlägg: 62
Blev medlem: lör 16 mar 2013, 21:20
Answers: 0
Hoj: Transalp 650v 2003
Ort: Norrtälje

Re: En "liten" kvällsrunda

Inlägg av Jake »

Fin sida du har!
Kul att läsa om turer här i Norrtälje/Stockholm/Upplands trakten.

//J
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: En "liten" kvällsrunda

Inlägg av Fibern »

Fina hojvägar i dessa/era trakter. Körde bil med husvagn 1995, på väg till en syster i Rönningesjön, Täby, via Tierp, Dannemora, Gimo, Hallstavik och så småningom Norrtälje. Förundrades över att vi stötte på ett asfalteringsgäng utefter en av vägarna där som var i hur gott skick som helst. Bättre skick än många gånger E4:an här uppe.
För två år sedan körde jag TA:n från Uppsala (har en brorsa där) via Alunda, där hans son håller/höll på resa hus, till Östhammar och sen upp via Skutskär-Gävle-Björke-Hamrångefjärden innan jag så småningom ca 1,5 mil norrut på E4 vek av mot Bollnäs-Ljusdal. Trevliga vägar överlag. (utom E4 förstås.) Vägen mellan Ljusdal och sandviken, Turistvägen eller vad den nu är döpt till, kan jag rekommendera. Den åkte jag på nervägen den gången. Mycket trevlig o lagom mc-väg. Fastnade dock i Sandviken, då skyltning mot rv 80 var bristfällig och det var den jag skulle ut på. Hittade så småningom en Statoil-mack där jag frågade om vägen, varpå tjejen i kassan sa; "Jaa du, det kommer många in hit och frågar samma sak"
Det du Sonka, prata med trafikplanerarna på orten så vi turister också hittar där. :wink:
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Sonka
125cc
125cc
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 20 jul 2012, 13:14
Answers: 0
Hoj: KTM 1190 Adventure R
Ort: Sandviken

Re: En "liten" kvällsrunda

Inlägg av Sonka »

Trafikplaneraren i orten sitter i Borlänge och han är lite speciell.

I vintras när riksväg 80 blev E16 så skyltade han om avfarten på E4 mot Sandviken.

Där tog han bort Falun och ersatte den med Oslo. I en intervju tyckte han att det hörde till allmänbildningen att veta vart Falun låg.

Så han är ganska speciell.

Väg 272 från Gysinge genom Sandviken fram till kilafors är en kanska skön mc väg. Den är även en del av tidernasväg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: En "liten" kvällsrunda

Inlägg av Fibern »

tidernas väg
Ja, så heter den. Börjar (eller slutar) väl i Ljusdal eller var det Bollnäs? Hur som helst en trevlig väg.
Mellan Järvsö och Bollnäs passerar man en hembygdsgård/cafe som ligger alldeles intill vägen. Tror det var i Vallsta och heter Arbrå hembygdsförening. Stannade där för en kopp och en bulle och efter fikat strosade jag runt och tittade på en massa alster och salusaker. Döm om min förvåning när jag fick se produkter härifrån mina trakter. Alterhedens Gårdsbutik, som bl.a. tillverkar glögg och safter och gele' av olika sort.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Runar
50cc
50cc
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 27 maj 2012, 05:18
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-03
Ort: Rimbo
Kontakt:

Re: En "liten" kvällsrunda

Inlägg av Runar »

Tack Jake. Kul att bloggen uppskattas. :D

Jag har nu 2 gånger på kort tid kört 272:an mellan Uppsala och ut mot 56:an vid Kerstinbo. En fin väg att köra på även denna. Lite mycket rakt ibland kanske, men men.

Båda gångerna jag kört den har varit vid skymningen och en hel del rådjur har rört sig vid och på vägen.
Mvh
Runar
http://mcturer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.
Skriv svar