Normandie, en våt dröm??

Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Kategoriregler
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Normandie, en våt dröm??

Inlägg av Trelle61 »

Som jag skrev tidigare så skulle vi iväg på en liten resa nu i slutet på maj och början på juni och här sitter jag i Normandie och skriver detta inlägg.
Skall ge en liten läges rapport.
Ut med TT Line från Trelleborg och ankom ett mulet och lite regnigt trave lördag morgon, ställde in vår gps på Köln och att undvika motorvägar. Resan skulle ta ca 9 timmar men när vi tog lunch paus beslöt vi ( jag och min sambo på sin Honda CBF 1000) att vi skull ta autobahn resten av vägen. Mot Köln igen och i ömsom regn och ösregn som 10 mil innan Köln övergick till konstant störtskur, in i Köln till en camping som enligt mon tomtom rider skulle finnas där, fanns den?? Nope!
Genomsura tog vi oss till Aachen där vi tog in på hotell.
Nya väskor på bågen skiftat från Honda orginal till SW Motech Trax 45 liter som är lite bredare än de gamla så på väg ut fån parkeringen stöter jag till en bomm och slår antagligen av en två liters reserv soppa dunk som jag hade ovanpå.
In i Belgien i kraftig dimma och regn, tar oss till Bastonge där vi har en kanon dag sen iväg till nästa camping som Tomtom guidar oss till men den finns inte heller. In på hotell igen!!
Vidare till Frankrike och Somme/Amiens, på vägen dit hostar min Varadero till ordentligt går efter en tiondel som vanligt igen. In på camping i Amiens som vi för säkerhets skull letat upp på nätet.
Vidare från Amiens mot Normandie men efter några timmars körning hostar min båge till igen samtidigt som jag får en dusch med bensin, min tanke är ett någon slang brustit så jag skall ta mig närmsta mack, innan vi kom till en mack så märkte jag hur min vänstra fot pinne va dö hal så vi stannade och det visade sig att packningen som sitter fram på motorn brustit. Som tur va så hittade vi med hjälp en mc meckare som med som med sin Engelska kompis som tolk fixade så vi kom vidare dock 50 euro fattigare.
Strax innan Normandie så märker jag att jag har dålig kräm i mitt batteri men reflekterar inte så mycket på det då jag kört mycket med värme i handtagen.
Framme på campingen i Normandie och igår skulle vi börja köra runt och då startar inte min båge utan får ha starthjälp men märker ganska snabbt att bågen inte laddar så det blev till att leta upp Honda handlaren i Caen och är står min Varadero nu, den laddar inte men det verkar som både generator,regulator och batteri är ok.
Annars då ? jodå regn,regn och mer regn och 10 grader varmt ( varmt?? fy fan!) .
Men det är ok, vi tuffar runt på min sambos båge och gör allt för att undvika drunkna när vi står still.
Mera följer!! :rock-on :clap
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: Normandie, en våt dröm??

Inlägg av Jokern »

Öhh, rolig läsning *thumb_up*
Jag sitter här hemma i torrväder o tycker synd om er :(
Men har en känsla av att ni kommer att få en bra semester ändå :clap
Som man säger : Detta är värt att skriva hem om :frust:
Simma lugnt och vi väntar med spänning på nästa kapitel *drinking_cheers*
Hälsa frun, som står ut med din "förkylda" Varan *thumb_up*
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Normandie, en våt dröm??

Inlägg av Fibern »

Inte för att "besserwissra" nu, men ni skulle åkt norrut. 8)
Just nu 25+ i skuggan.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Normandie, en våt dröm??

Inlägg av rydde »

ja det har varit helt sjukt bra väder nu ett tag. är ju bara maj!?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Donner
250cc
250cc
Inlägg: 262
Blev medlem: mån 09 jul 2012, 22:05
Answers: 0
Hoj: Transalp 600-96
Ort: Landskrona

Re: Normandie, en våt dröm??

Inlägg av Donner »

Låter sådär men efter regn kommer sol. Får dom bara fixat din hoj så är ni snart på resande fot igen. Lycka till :)
XL600V-96 + VFR800 Movistar Edition
Alpentour 2014
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Re: Normandie, en våt dröm??

Inlägg av Trelle61 »

Det var generatorn. Blivit lovad bågen i morgon. Kostar mig ca 800 euro, men vafan vi har sol!
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Re: Normandie, en våt dröm??

Inlägg av Trelle61 »

Jodå fick tillbaks min båge idag och det fina vädret kom igår. Idag skippade vi allt vad andra världskriget heter och ägnade dagen åt mc körning. Tjoho!! Paris nästa.
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Normandie, en våt dröm??

Inlägg av Fibern »

Hoppas innerligt ni får bättre "flyt" på resten. Och jag menar inte flyt på eller med vatten. :wink:
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: Normandie, en våt dröm??

Inlägg av Laffe »

Bon voyage! :)


/ Lasse via iPhone
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Användarens profilbild
Trelle61
125cc
125cc
Inlägg: 144
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 09:20
Answers: 0
Hoj: Varadero -02 ,-11,
Ort: Vinslöv

Re: Normandie, en våt dröm??

Inlägg av Trelle61 »

Hemma igen och det blev jäkligt bra till slut. Lite småstrul in i det sista men annars inga problem. Skall landa ett par dag sen kommer nog en liten reseskildring.Sen vill jag säga till Fibern att hade jag velat ha en solsemester så hade jag gjort som min dotter gjort samtidigt som vi var iväg, stuckit till Mallis, mycket billigare än våra resa även utan haverier.
Tror att det var någon på detta forum som skrev att om jag bara hade bra väder på mc semestern så kunde jag lika bra tagit bilen. :rock-on
Höres längre fram.
Inter caecos regnat luscus
Anders
Trelleborg
Skriv svar