Effektivisera Mera- Trim till Varadero?

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Viktor
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 17 jul 2007, 10:30
Answers: 0

Effektivisera Mera- Trim till Varadero?

Inlägg av Viktor »

Har en XL-07:a. Frågade Honda vad man kunde göra för att få ut mer än de 95hkr som finns under skalet. Han sade att bättre avgasrör, större filter (K&N?) och Powercommander styrkontrollbox kunde ge en del. Min fråga är om någon testat detta, och ifall det gav värde för pengarna. Vad gav det och vad får jag räkna med att betala? Finns andra saker att göra? Gäller fortfarande Hondas garantier?
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

System, pc samt filter är utprövat på massor av hojar. Klart mest utfall(hk samt gång) för pengarna på en insprutare.

Ang garantin: nämner/frågar man inte, så.....
Användarens profilbild
Forceman
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 19:05
Answers: 0
Hoj: Varadero -08
Ort: Höga Kusten\Kör Varadero -08 efter både Transalp 650 -02 och AT -98

Inlägg av Forceman »

Hej Viktor! Du som har en 07, Jag har läst att 07orna skall vara ännu mera bränslesnåla än de tidigare, Hur mycket drar din Varadero per mil ? min ligger mellan 0,53-,61L\mil beroende på körstil.
Kört Varadero -03 och -08 efter både Transalp 650 -02 och AT -98 men kör nu den grymmaste xl600v från -93 :-)
Viktor
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 17 jul 2007, 10:30
Answers: 0

Effektivisera mera...

Inlägg av Viktor »

Hej. Min 07:a är knappt inkört, drygt 300mil. Jag ligger på blandad körning 0.55. Långkörning kanske runt 0.5.
Tim
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 23:00
Answers: 0
Ort: Honda XL 1000 VA/Umeå

Effektivisera mera.......

Inlägg av Tim »

Jag köpte en -06 i början av juni, har rullat 1400 mil med den nu, jag har haft en förbrukning mellan 0,42 - 0,6. Det verkar som den inte drar mer med last utan det är enbart fart och körsätt som bestämmer förbrukning.Med max last på autoban i Tyskland i ca 140, 0,55, med enbart mig på, efter min favorit väg samma eller något högre förbrukning men med lägre snittfart p g a alla härliga kurvor. Maxlast och ca 90-100 på E4 i 70 mil 0,42. Så jag ser det enbart som en fart och körsätt som styr förbrukning
peppe
125cc
125cc
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 17:46
Answers: 0
Hoj: XL 1000VA-10
Ort: Mjällby

Re: Effektivisera Mera- Trim till Varadero?

Inlägg av peppe »

Viktor skrev:Har en XL-07:a. Frågade Honda vad man kunde göra för att få ut mer än de 95hkr som finns under skalet. Han sade att bättre avgasrör, större filter (K&N?) och Powercommander styrkontrollbox kunde ge en del. Min fråga är om någon testat detta, och ifall det gav värde för pengarna. Vad gav det och vad får jag räkna med att betala? Finns andra saker att göra? Gäller fortfarande Hondas garantier?
Byt luftfilter till K&N, motorn känns ngt bättre, och ljudet blir lte tuffare/rått. Plus är att luftfiltret är en evighetsgrj, om man sköter det riktigt.
MVH Peppe
Användarens profilbild
Skalman
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 11:44
Answers: 0
Ort: XL 1000 V / Funäsdalen

Re: Effektivisera Mera- Trim till Varadero?

Inlägg av Skalman »

Hallo folkens,kört med K&N luftfilter,Powercommander och effektljuddämpare i 6000Mil med min -04 och är nöjd.Bra "futt i spisen" plus att det går åt mindre bensin än kompisens TA!
Flyttar bara över grejerna till min nya hoj som levereras i April.
Huserar mest i Hassela (Norra Hälsingland) numera.
Skalis
Skalis
Skriv svar