304-milaresan del 2

Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Kategoriregler
Vissa av inläggen i denna kategori har många bilder. Om bilder saknas beror det inte på forumet utan begränsningar i den browser ni använder. Just nu ser vi problem med Firefox och Chrome. Internet Explorer fungerar alldeles utmärkt. Tro´t den som vill.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

304-milaresan del 2

Inlägg av Fibern »

Dag två var avsatt för lite sight-seeing i området. Tidigare har jag och mitt sällskap bara stannat över natt och åkt vidare dagen efter. Det fick bli färjan till Hellesylt. En färjetur på ca. en timme. Färdrutt: http://kartor.eniro.se/m/OS4YY" onclick="window.open(this.href);return false;
Körde ombord klockan åtta på morgonen och hade en bil och fem andra hojar som sällskap.En vacker och stillsam fjordtur längs ett sevärt landskap. Så tyst att det nästan kan höras om det inte vore för båtmotorns dunkande.
Mängder av sprudlande vattenfall kan skådas och bland annat det berömda ”De Syv Söstre”. (De sju systrarna)



Framme i Hellesylt låg denna lyx-bjässe med otaliga tyskar, italienare och en del asiater.
Färden gick sedan norrut via väg 60 till Stranda. Tog en bild av den fjord jag nyss åkt färja på.


Framme vid färjeläget i Stranda.

Stranda ser ut att vara rätt så stor ”by”.

Därifrån färja över den fjorden och österut till Linge och sedan återigen färjan över till Eidsdal. Från färjan fick jag se ett större antal motorcyklar väntande på båten. Gissade att det var VCIM-gänget på dagstur och körde av och ställde mig alldeles intill kör-rampen. Mycket riktigt, Varadero-mötets deltagare och titta vem som kom rullande där.
Herr och fru Jokrar. Lätt igenkänd hoj han har.
Sen var det bara Örnvägen kvar. Och när jag nått toppen strax innan Geiranger stannade jag och fäste hjälmkameran och tog detta kort.

Ner genom serpentinen än en gång och in till centrum där följande mekaniker väntade. Ni har säkert läst om Skyes problem med pumpen. Det hade jag också haft för några år sedan, men det var min kroppsliga sådan.

Då det närmade sig middagstid och var varmt och härligt så ville webbmaster bjuda på någon dricka?. Tackade ja men åkte först till stugan dusch och omklädnad och promenerade sedan tillbaka de drygt två kilometrarna. Sedan satt vi och umgicks med kända och okända deltagare från mötet. Freddy, Kjetil plus en del andra. Som engelsmannen Big Dave här och hans fru, som gick runt och bjöd oss på öl.

forts. följer
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: 304-milaresan del 2

Inlägg av Fibern »

Tack för det Skye. Ja stor var han då. Var det därför frun hans sprang omkring med öl i famnen? 8)
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: 304-milaresan del 2

Inlägg av Jokern »

Bild
Kanon bra läsning Fibern BildBild
Då var det du som stod vid färjeläget när vi körde ombord.
Då skall jag senare lägga till en fil här på din tråd BildBild


Skickat från en av Steve's manicker ;-)
Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Inlägg: 5011
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
Answers: 0
Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ort: Landskrona - Skåne

Re: 304-milaresan del 2

Inlägg av Jokern »

Ja det blev tidigare än senare *thumb_up*

http://vimeo.com/98799772" onclick="window.open(this.href);return false;
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: 304-milaresan del 2

Inlägg av Fibern »

Tusen tack för den Flemming. Kul att se att man finns med. *thumb_up*
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Laffe
1200cc
1200cc
Inlägg: 4486
Blev medlem: mån 17 dec 2012, 12:52
Answers: 0
Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Ort: Gävle

Re: 304-milaresan del 2

Inlägg av Laffe »

Vilken fin reseskildring Fibern


Lasse from my iPhone
"Man kör tills man är framme"
/Lasse
Skriv svar