Åkrädd fru.

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Dannyboy
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: fre 09 feb 2007, 10:12
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -10
Ort: Kävlinge

Åkrädd fru.

Inlägg av Dannyboy »

Hej på er!
Snart kommer våren och hojen plockas fram ur malpåsen, men jag har ett problem som nog inte är helt ovanligt.
Min fru vill inte åka, nja, vill vet jag inte, men hon vågar inte.
Vad att göra, kan ni ge mig råd? :(
Hennes korkade föräldrar har dessutom spätt på med hur jättefarligt det är, hennes mor sa att hon har åkt EN gång och har aldrig varit så rädd i hela sitt liv.
Jävla fruntimmer :evil: , ursäkta eden.
Jag vill inte skryta men jag har kört olycksfritt i mer än femton år med allt från 125:a via 500:a till 750 och 900:a. Alltid Honda förstås.
Jobbade dessutom extra som MC-mekaniker ett tag där man fick köra allt från Monkey-bike till HD och "Blyvinge".
Men hur lockar jag henne? En stilla tur på småvägar i 50-60 km/h?
Ska jag helt enkelt låta henne få vara i ovisshet om hur njutbart det kan vara en tidig ljummen söndagsmorgon?
Nästan lika bra som sex, eller hur? :wink:
"En gång knutte, alltid knutte"
Ny hoj: Honda Varadero -10
Störtbåge, toppbox, högre ruta, doftgran
...än så länge.
Användarens profilbild
NordF
Cykel
Cykel
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 28 jul 2007, 01:11
Answers: 0
Ort: Yamaha TDM 900 / Göteborg

Inlägg av NordF »

Du får helt enkelt glädja dig att du slipper tanten en stund när du är ute och åker hoj. :D
Yamaha TDM 900 -2008
DRIVER
Cykel
Cykel
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 15 aug 2007, 21:34
Answers: 0
Ort: Kristianstad

Inlägg av DRIVER »

Tjena, Vill hon så kommer hon att våga åka med dig. Ha lite tålamod. Det var samma för mig. Nu får jag smyga ut med hjälmen i näven, rulla ut varaderon utan att starta, Smyga tyst nerför gatan med hjärtat i halsgropen, annars kommer hon löpande med sin hjälm som en apporterande labrador. Det är rätt skönt att köra solo ibland men rätt trevlig när man är två oxå.

lycka till.....
På en hypokondrikers gravsten: -Jag sa ju att jag var sjuk!!!!
Användarens profilbild
Forceman
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 19:05
Answers: 0
Hoj: Varadero -08
Ort: Höga Kusten\Kör Varadero -08 efter både Transalp 650 -02 och AT -98

Inlägg av Forceman »

DRIVER skrev:Tjena, Vill hon så kommer hon att våga åka med dig. Ha lite tålamod. Det var samma för mig. Nu får jag smyga ut med hjälmen i näven, rulla ut varaderon utan att starta, Smyga tyst nerför gatan med hjärtat i halsgropen, annars kommer hon löpande med sin hjälm som en apporterande labrador. Det är rätt skönt att köra solo ibland men rätt trevlig när man är två oxå.

lycka till.....

Haha :D
Kört Varadero -03 och -08 efter både Transalp 650 -02 och AT -98 men kör nu den grymmaste xl600v från -93 :-)
Användarens profilbild
Dannyboy
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: fre 09 feb 2007, 10:12
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -10
Ort: Kävlinge

Tack för de goda råden!

Inlägg av Dannyboy »

Tack som sagt för de goda råden, och du "driver", du har tur. Mitt X var likadan, fast mer typ aggresiv rottweiler/dobermann, om du förstår vad jag menar. :D
Till sist tog hon körkort för tung MC, trött på att åka. Tufft gjort av en ganska liten tjej som i stort sett bara provat moppe.
Det är ju som du säger, ibland vill man "rasta av sig" och då vågar man inte ha tanten bakom. Hur som helst, det får väl mogna ett tag, jag får locka med snygga skinnkläder, kvinnans svaga punkt. :wink:
"En gång knutte, alltid knutte"
Ny hoj: Honda Varadero -10
Störtbåge, toppbox, högre ruta, doftgran
...än så länge.
Skriv svar