Piggare o starkare XL1000.

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Användarens profilbild
Dannyboy
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: fre 09 feb 2007, 10:12
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000 -10
Ort: Kävlinge

Piggare o starkare XL1000.

Inlägg av Dannyboy »

Jag har varit borta från forumet ett tag, kör Suzuki GSX1400 numera. Körde Varadero i många år, brorsan kör ju GS. Nu till problemet.
Efter att ha haft GSX:en ett tag nu har jag blivit van vid de råa vridmomemtet. Otroligt. :rock-on Den drar från 2000-3000 rpm som Varaderon gjorde vid maxeffekt. Man blir bortskämd.
Kan man trimma motorn eller sätta i VTR:ens motor. Det räcker inte långt med slipon. Någon som gjort det eller alla tycker det är onödigt. Jag gillade verligen Varaderon på alla sett, man satt bra och det är en snygg hoj 07 och framåt. Men jag saknade redan då lite mer pulver i motorn. Iofs blir det nog billigare att köpa en annan hoj, men jag gillar att skruva.
"En gång knutte, alltid knutte"
Ny hoj: Honda Varadero -10
Störtbåge, toppbox, högre ruta, doftgran
...än så länge.
Daniel
250cc
250cc
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 16 jul 2017, 22:40
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000VA -04
Ort: Kinna

Re: Piggare o starkare XL1000.

Inlägg av Daniel »

En ren killgissning:
Eftersom det ska vara samma motor i Firestorm som kan ha 110hk kanske det kan gå om du kan montera motorstyrning från denna?
Förutsatt att enda skillnaden hos motorn mellan dessa modeller är den elektroniska styrningen...

Du får gärna berätta för oss om du försöker, hur du gör - och - framför allt, hur det går!

Lyck till med grejjandet!!

PS. Jag hade nog köpt en hoj med fler kusar i från fabriken.
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 1232
Blev medlem: tor 03 sep 2015, 18:35
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07
Ort: Askarbäck 1

Re: Piggare o starkare XL1000.

Inlägg av JanneBoj »

Jag vill också önska lycka till. Det jag vet är att den gamla förgasarversionen av motorn hade ganska stora skillnader mellan modellerna. Olika förgasare, kammar, kompression osv. Men kolla motorspecar om du hittar.
_______________________________________________
// Janne *wheelie
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
Skriv svar