En hängiven XLare har ställt in hojen
- JanneBoj
- Forumadmin

- Hoj: Varadero XL1000-07
En hängiven XLare har ställt in hojen
Jag fick idag det tråkiga beskedet att Stefan Wibring somnade in den 28 november. Han har varit medlem i forumet under mer än femton år och har gjort näst flest inlägg av alla. Han har varit kassör och min andreadmin i sju år och deltagit friskt i våra träffar. Han ordnade själv träffen på Kapellskär 2022 och den som varit på träff med honom har inte missat honom. Den rösten….
Mitt första möte med Stefan var på Skyes Fjelltur 2015. Stefan var verkligen en person som sökte kontakt, väldigt social och med en röst som hördes över alla andra. Vi var dessutom kollegor några år på min senaste arbetsplats. Han har nog varit med på alla de träffar som jag varit med på och alltid snackat med alla. Han var dessutom jättesnabb att hälsa på oss när vi flyttade upp till Uppsalatrakten. Först av alla i detta forum. Men det där med hans rökning var väl det som förkortade hans liv och han rökte inte lite. Det var lungcancer han hade och det var först när han fick beskedet att han skulle in på paliativ vård som han ringde och berättade och ville att jag skulle ta över hans uppgifter på forumet. Ett jobbigt samtal för mig men han var helt lugn när han berättade. Och ändå kom han direkt från sjukhuset då. Starkt gjort av honom. Så kudos till Stefan, en sann XL-are.
Jag sätter in 1000 kronor till Cancerfonden från vännerna i XL-Forum.
Mitt första möte med Stefan var på Skyes Fjelltur 2015. Stefan var verkligen en person som sökte kontakt, väldigt social och med en röst som hördes över alla andra. Vi var dessutom kollegor några år på min senaste arbetsplats. Han har nog varit med på alla de träffar som jag varit med på och alltid snackat med alla. Han var dessutom jättesnabb att hälsa på oss när vi flyttade upp till Uppsalatrakten. Först av alla i detta forum. Men det där med hans rökning var väl det som förkortade hans liv och han rökte inte lite. Det var lungcancer han hade och det var först när han fick beskedet att han skulle in på paliativ vård som han ringde och berättade och ville att jag skulle ta över hans uppgifter på forumet. Ett jobbigt samtal för mig men han var helt lugn när han berättade. Och ändå kom han direkt från sjukhuset då. Starkt gjort av honom. Så kudos till Stefan, en sann XL-are.
Jag sätter in 1000 kronor till Cancerfonden från vännerna i XL-Forum.
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
- Peter
- 1200cc

- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Kontakt:
Re: En hängiven XLare har ställt in hojen
Det är väldigt tråkiga nyheter detta.
Stefan var den förste Xl-kamraten jag träffade. Det var på den första XL-Träffen i Laxsjön och vi kom dit samtidigt. Det var inte svårt att bli kompis med denna glada Stockholmare.
Han kommer att vara saknad
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Stefan var den förste Xl-kamraten jag träffade. Det var på den första XL-Träffen i Laxsjön och vi kom dit samtidigt. Det var inte svårt att bli kompis med denna glada Stockholmare.
Han kommer att vara saknad

Peter
http://engstrom.bike/
- Ralf-FIN
- Council - Moderator

- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Kontakt:
Ett riktigt tråkigt besked att vår vän Stefan har lämnat oss.
Till att börja med så hittar jag ingen smiley att beskriva känslan och det var ju just dedär smilisarna som Stefan lyste upp forumet med. Han var en positiv hojkamrat som det var ett nöje att köra hoj med.
Vår sista tur tillsammans var då vi åkte till träffen i Uddevalla 2021, vi möttes i Enköping och fick en fin tur söderöver till Lane Loge. Den finns ju på hans youtubekanal och jag kommer att se på den med stor tacksamhet och ledsamhet.
Vem kan nu inte bli glad av att lyssna på Stefans betraktelser på alla hans filmer som han laddat upp då han är ut o kör med "knarren".
Jag personligen kommer att minnas Stefan som en glad vän som ville vara kompis med alla han mötte, ha det kul och njuta av att köra hoj.
Vårt första möte var vid XL-träffen 2013 vid Ramundberget och där blev jag mottagen av Stefan som om jag alltid varit en medlem av detta förnäma kamratskap, det om något gjorde att man fastnade i detta forum och kände att här handlade det om mer än bara ett hojmärke, så Stefans insats i att få mig att engagera mig i detta forum ska inte underskattas.
Lite framåt i tiden så träffades vi i Sikeå och övernattade i stuga hos en kompis B&B på vägen upp mot XL-träffen 2015, vi körde tillsammans till Storforsen och hade som alltid en riktigt trevlig träff i goda vänners lag. Som en lite outsider från Finland så kändes det tryggt att ha Stefan som deltagare då man visste att han välkomnade en i det etablerade gänget.
Några av de finaste XL-träffarna som vi deltagare dessutom pratar om så är ju de som ordnades i Kapellskär 2014 och 2022 av Stefan himself, jag kan inget annat än säga: "Kippis perkele och tusen tack min vän för de fina upplevelserna!"
Det är inte lätt alla gånger att komma med i nya gemenskaper, finns det däremot snälla och öppna människor som tar emot en med öppna armar så lyckas det, Stefan hörde absolut till den kategorin av människor som gjorde just det.
Jag kommer att sakna min vän Stefan och hans historier och hans genuina goda hjärta.
Vila i frid min vän.
Till att börja med så hittar jag ingen smiley att beskriva känslan och det var ju just dedär smilisarna som Stefan lyste upp forumet med. Han var en positiv hojkamrat som det var ett nöje att köra hoj med.
Vår sista tur tillsammans var då vi åkte till träffen i Uddevalla 2021, vi möttes i Enköping och fick en fin tur söderöver till Lane Loge. Den finns ju på hans youtubekanal och jag kommer att se på den med stor tacksamhet och ledsamhet.
Vem kan nu inte bli glad av att lyssna på Stefans betraktelser på alla hans filmer som han laddat upp då han är ut o kör med "knarren".
Jag personligen kommer att minnas Stefan som en glad vän som ville vara kompis med alla han mötte, ha det kul och njuta av att köra hoj.
Vårt första möte var vid XL-träffen 2013 vid Ramundberget och där blev jag mottagen av Stefan som om jag alltid varit en medlem av detta förnäma kamratskap, det om något gjorde att man fastnade i detta forum och kände att här handlade det om mer än bara ett hojmärke, så Stefans insats i att få mig att engagera mig i detta forum ska inte underskattas.
Lite framåt i tiden så träffades vi i Sikeå och övernattade i stuga hos en kompis B&B på vägen upp mot XL-träffen 2015, vi körde tillsammans till Storforsen och hade som alltid en riktigt trevlig träff i goda vänners lag. Som en lite outsider från Finland så kändes det tryggt att ha Stefan som deltagare då man visste att han välkomnade en i det etablerade gänget.
Några av de finaste XL-träffarna som vi deltagare dessutom pratar om så är ju de som ordnades i Kapellskär 2014 och 2022 av Stefan himself, jag kan inget annat än säga: "Kippis perkele och tusen tack min vän för de fina upplevelserna!"
Det är inte lätt alla gånger att komma med i nya gemenskaper, finns det däremot snälla och öppna människor som tar emot en med öppna armar så lyckas det, Stefan hörde absolut till den kategorin av människor som gjorde just det.
Jag kommer att sakna min vän Stefan och hans historier och hans genuina goda hjärta.
Vila i frid min vän.
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
- engson
- 250cc

- Hoj: Transalp XL750 (2024:a)
Så tråkigt besked.
Jag minns också Stefan med värme.
Tror det var i Mora vi träffades första gången.
Han var omtänksam och lyhörd för andra.
Stor humor och med en unik dialekt...
Vila i frid, kompis! <3
Jag minns också Stefan med värme.
Tror det var i Mora vi träffades första gången.
Han var omtänksam och lyhörd för andra.
Stor humor och med en unik dialekt...
Vila i frid, kompis! <3
- Fibern
- 1200cc

- Hoj: Aprilia Pegaso 650 1999
Åhh nej, vad ledsamt att höra.
Från Ramundbergets träff kommer också mitt första minne av Stefan. Glad och pratsam kille.
Pratade med honom, jag tror det var inför träffen i Mora. Då berättade han att han inte mått bra ett tag, men inte vad det berodde på.
Det var fint gjort av dig JanneBoj.
Från Ramundbergets träff kommer också mitt första minne av Stefan. Glad och pratsam kille.
Pratade med honom, jag tror det var inför träffen i Mora. Då berättade han att han inte mått bra ett tag, men inte vad det berodde på.
Det var fint gjort av dig JanneBoj.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
- JanneBoj
- Forumadmin

- Hoj: Varadero XL1000-07
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\
- Peter
- 1200cc

- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Kontakt:
Fint där Janne 
Denna jävla cancer

Denna jävla cancer

Peter
Nej, så tråkigt att höra!!
Jag har saknat Stefan de senaste två träffarna....
Han var absolut en person som hade det där lilla speciella - när vi kom till träffarna var det så enkelt och naturligt för honom att få oss att känna oss sedda och välkomna. En härlig och varm personlighet som lämnar ett stort (bildligt och bokstavligt) tomrum efter sig.
Det är en påminnelse att livet kan vara skört.
Ta hand om er vänner, och ta hand om varandra.
Förhoppningsvis ses vi till sommaren!
Jag har saknat Stefan de senaste två träffarna....
Han var absolut en person som hade det där lilla speciella - när vi kom till träffarna var det så enkelt och naturligt för honom att få oss att känna oss sedda och välkomna. En härlig och varm personlighet som lämnar ett stort (bildligt och bokstavligt) tomrum efter sig.
Det är en påminnelse att livet kan vara skört.
Ta hand om er vänner, och ta hand om varandra.
Förhoppningsvis ses vi till sommaren!
- hogge
- 1200cc

- Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Det var tråkigt o höra om Stefan.
Kommer o sakna hans goa skratt o härliga dialekt. Har många goa minne med han. Ett som jag tänker på spontant var att när man anlände till träffen så var Stefan oftast där redan o satt o drack en bira på varandan utanför sin stuga. Man fick då alltid ett varmt välkomnande o en kall bira.
Han var en varm o härlig människa som älska köra hoj o dricka bira
. En sann vän som kommer o vara saknad på våra träffar.
Det finns många Goa gubbar i XL-gubbar!
Så stiligt o hedra en medlem,
som inte längre kan njuta av gemenskapen.
Så stiligt o hedra en medlem,
som inte längre kan njuta av gemenskapen.