Kylartemp och ryckig gång - Varadero -00

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Kennert
Cykel
Cykel
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 22:29
Answers: 0
Ort: Varadero-99/Kalvsvik, Växjö kommun

Inlägg av Kennert »

på min varadero -99 går inte heller temperaturen upp långt, jag har fått för mig att detta är normalt? Den enda gången jag har fått upp hög temperatur så att fläkten har startat är när jag stod länge i en kö och det var ca 25 grader. Så frågan är ju som Skye säger, vad är "normal" temperatur?
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Inlägg av maua »

Ang tempen så är det normalt på modellen. Jag har samma på min och min far har det på sin.
När det gäller ryckigheten så kan det vara bra att göra en förgasarsynkning. Det gjorde att min gick mycket jämnare. Att dom är ryckiga och lite hoppiga i låga hastigheter är normalt. Det är så en stor twin beter sig. men den ska absolut gå jämt i lite högre hastigheter.
Soppapumpen är skit rakt igenom. Åk till biltema och köp en elpump. Det som händer med soppapumpen är att brytarspetsarna bränner ihop pga hög gnistbildning. När pumpen stannar dör hojjen. Om detta händer när man kör kan man som du säger koppla förbi pumpen. Motorn får tillräckligt med bensin ändå. Detta förutsäter dock att du har ganska mycket bensin i tanken.
Användarens profilbild
maua
500cc
500cc
Inlägg: 573
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 15:54
Answers: 0
Hoj: Varadero -99
Ort: Mölndal

Inlägg av maua »

Snyggt jobbat Skye!!

Jag har kört nästan 2000 mil med min biltemapump nu.
Skriv svar