Island

Allmänt snack om resor
Tobias
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 21:54
Answers: 0
Hoj: xl1000 -08
Ort: Burträsk / Skellefteå

Island

Inlägg av Tobias »

Hallå
Jag & gumman ska göra en resa till Island sommaren 2010, undrar om någon har lite tipps på bra camping i Danmark? och även i södra delen av vårat avlånga land. Är även intresserad av tipps om bra (fina) vägar söderöver vi kommer från Skellefteå i Norr och planerar att köra Sverige ner till Danmark vidare till Island & sedan Norge Hem.
Mv. Tobbe.
:D
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Inlägg av Fibern »

Tjena Tobbe. (heja Skellefteå AIK) Om du inte vurmar för storvägarna, typ E4 och liknande vajer- och motorvägar, så ta E45. Inte den kortaste, men klart mycket charmigare än storvägarna. Snedda över åt Åsele och Dorotea och haka på där. När du kommer till Trollhättan och vill slippa den farliga e6:an så tar du väg 42 mot Borås. Därifrån 27:an mot Gislaved och sen 26:an till Halmstad, sen är det inte långt till Helsingborg och Danmark. :)
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Tobias
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 21:54
Answers: 0
Hoj: xl1000 -08
Ort: Burträsk / Skellefteå

Inlägg av Tobias »

Jo det lutar mot de mindre vägarna, så en tackar och bockar för förslagen du har inte några tips på bra camping? Blir nog att tälta om bara vädret är någorlunda bra.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Inlägg av Fibern »

Tobias skrev:Jo det lutar mot de mindre vägarna, så en tackar och bockar för förslagen du har inte några tips på bra camping? Blir nog att tälta om bara vädret är någorlunda bra.
Tyvärr inte. Har inte campat söder om Avesta, ännu.
Lit's camping verkar dock trevlig. Strax norr om Östersund. Lagom första dagsetapp.

http://www.litscamping.com/
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Tobias
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 21:54
Answers: 0
Hoj: xl1000 -08
Ort: Burträsk / Skellefteå

Inlägg av Tobias »

Ser trevligt ut :D det går ju alltid att tälta i det fria, sen får man ta dagen som den kommer ( inom ramen av planeringen) :wink:
Mv Tobbe.
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Island

Inlägg av Fibern »

Jag tror jag hänger på Tobbe. Skulle gärna åka till Island och träffa Johanna Gudrun Jonsdottir. :D 8) :wink:

[youtube]1sZc4C6tJgQ[/youtube]
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Tobias
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 21:54
Answers: 0
Hoj: xl1000 -08
Ort: Burträsk / Skellefteå

Re: Island

Inlägg av Tobias »

Klart du kan hänga på! blir spännande å se om du får till någon träff :P
jerrych
50cc
50cc
Inlägg: 56
Blev medlem: ons 11 okt 2006, 12:01
Answers: 0
Ort: VA-08/Vellinge, V. Ingelstad.

Re: Island

Inlägg av jerrych »

Tjena Tobbe!

När ska ni åka? Jag sticker själv till Baltikum och ryssland i mitten av juni till juli. Är det innan eller efter, så finns det plats antingen i huset (om ni inte är för många) eller på tomten på baksidan av huset, om ni hellre vill campa. Jag bor ca 1.5 mil från bron till Danmark. Är jag hemma och inte jobbar kan jag fixa lite sightseeing till er också, annars kan jag kolla med polarna här nere om det är någon som kan guida er. Tänk bara på att ansöka om visum i god tid: http://home.swipnet.se/lf/ansokan.htm :lol: :lol:

Mvh

Jerry
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6173
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Island

Inlägg av Fibern »

Jag säger som Jerry i inlägget ovan, ni/den som passerar/besöker Piteå är naturligtvis välkommen att ta kontakt. Oavsett om det gäller övernattning, tips, sightseeing etc. Jag har ganska stort hus med stor tomt. Skiftarbetare med mycket fritid, så stämmer tidpunkten så ställer jag upp. Anders.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Tobias
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 21:54
Answers: 0
Hoj: xl1000 -08
Ort: Burträsk / Skellefteå

Re: Island

Inlägg av Tobias »

En får tacka och bocka Jerry, vi åker fredag vecka 24 och det är bara jag o gumman ska snacka lite med henne så får vi se vart vi landar. :wink:
Skriv svar