Värmehandtag, bygga själv eller köpa färdigt?

För sådant som inte är modell-specifikt.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
jakob
50cc
50cc
Inlägg: 51
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 18:18
Answers: 0
Ort: TA 650-02 Åredalen

Värmehandtag, bygga själv eller köpa färdigt?

Inlägg av jakob »

Köpte häromdagen ett färdigt kit på motorexpo i östersund. kostnad 495:-

Helt klart prisvärt tycker jag och motiverar knappast till att bygga egna system. Monteringen tog ca 2 timmar, med lite fumlande, nästa gång går det på 1. Handtagen blev lite större än orginal, men det tycker inte jag var ett problem. Får hoppas att det håller.. ska montera ett relä via p-ljuset. känns som att det kan vara en bra investering
:roll:
Senast redigerad av jakob den tis 25 sep 2007, 01:23, redigerad totalt 1 gånger.
Det är roligare att säga ja
Användarens profilbild
MarAtt
50cc
50cc
Inlägg: 111
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 21:11
Answers: 0
Ort: Solna/Sthlm TA 650 -01

Inlägg av MarAtt »

Handtagsvärmare menar du?
Ja, under 500 kommer man knappast med lösa delar, så prisvärt helt klart!
Fördelen är att man kan designa/placera delarna precis vart man vill när man bygger själv.

Såg färdiga kit på honda för 995 här så då köpte jag delar löst.
Transalp -01
jakob
50cc
50cc
Inlägg: 51
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 18:18
Answers: 0
Ort: TA 650-02 Åredalen

Re: Värmehandtag, bygga själv eller köpa färdigt?

Inlägg av jakob »

jakob skrev:Köpte häromdagen ett färdigt kit på motorexpo i östersund. kostnad 495:-

ska montera ett relä via p-ljuset. känns som att det kan vara en bra investering
:roll:
ibland är det klokt att vara efterklok i förväg.. SKULLE ha monterat relät med en gång... startkablar känns ju lite pinsamt... men handtahen höll sig varma i 3 timmar... :roll:
Det är roligare att säga ja
Användarens profilbild
AeroSol
250cc
250cc
Inlägg: 300
Blev medlem: fre 14 sep 2007, 12:49
Answers: 0
Hoj: Transalp + CBF1000F
Ort: Rönninge
Kontakt:

Re: Värmehandtag, bygga själv eller köpa färdigt?

Inlägg av AeroSol »

jakob skrev:ibland är det klokt att vara efterklok i förväg.. SKULLE ha monterat relät med en gång... startkablar känns ju lite pinsamt... men handtahen höll sig varma i 3 timmar... :roll:
Det är enklare att be nån medhjälpare putta igång den eller rulla nedför en backe. Lägg i femman + choken, dra in kopplingen, rulla/putta, släpp snabbt upp kopplingen, ge samtidigt lite gas, motorn hostar till, dra in kopplingen så att motorn inte dör. Klart!
Lär barnen tidigt ;)
Barmark = Hojsäsong!
jakob
50cc
50cc
Inlägg: 51
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 18:18
Answers: 0
Ort: TA 650-02 Åredalen

Re: Värmehandtag, bygga själv eller köpa färdigt?

Inlägg av jakob »

AeroSol skrev:
jakob skrev:ibland är det klokt att vara efterklok i förväg.. SKULLE ha monterat relät med en gång... startkablar känns ju lite pinsamt... men handtagen höll sig varma i 3 timmar... :roll:
Det är enklare att be nån medhjälpare putta igång den eller rulla nedför en backe.
Tack för tipset, ska tänka på att alltid ha med en medhjälpare och parkera i en backe när jag tänkte få dåligt batteri, finns dessa som reserdelar? :lol: fast just denna gången var det lättare, men till yttermera visso pinsamt, att kabla igång pärlan.. :P
Det är roligare att säga ja
Användarens profilbild
AeroSol
250cc
250cc
Inlägg: 300
Blev medlem: fre 14 sep 2007, 12:49
Answers: 0
Hoj: Transalp + CBF1000F
Ort: Rönninge
Kontakt:

Re: Värmehandtag, bygga själv eller köpa färdigt?

Inlägg av AeroSol »

jakob skrev:Tack för tipset, ska tänka på att alltid ha med en medhjälpare och parkera i en backe när jag tänkte få dåligt batteri, finns dessa som reserdelar? :lol: fast just denna gången var det lättare, men till yttermera visso pinsamt, att kabla igång pärlan.. :P
Han/hon du lånar det extra batteriet kan kanske hjälpa till att putta på menade jag. Eller så kan du spänna fast både batteriet och medhjälparen under pakethållaren... :P
Lär barnen tidigt ;)
Barmark = Hojsäsong!
jakob
50cc
50cc
Inlägg: 51
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 18:18
Answers: 0
Ort: TA 650-02 Åredalen

Re: Värmehandtag, bygga själv eller köpa färdigt?

Inlägg av jakob »

[quoteHan/hon du lånar det extra batteriet kan kanske hjälpa till att putta på menade jag. Eller så kan du spänna fast både batteriet och medhjälparen under pakethållaren... :P[/quote]

Får man inte vikten väldigt långt bak då, hur blir väghållnigen, blir inte medhjälparen väldigt arg??? nä, skämt åsido, lyckades med bravaden på min egen gårdsplan, hade traktorn vid sidan om så det var bara att lyfta på sadeln koppla in och starta. Bor dessutom så taktiskt Fel att det bara är uppförsbackar åt alla håll... :lol:
Det är roligare att säga ja
Skriv svar