Varadero - en hoj för mer erfarna förare?

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Paerhc
50cc
50cc
Answers: 0
Hoj: Transalp XL700VA -10

Varadero - en hoj för mer erfarna förare?

Inlägg av Paerhc »

Är en Varadero tung och svår att manövrera i låg fart? Är den smidig i normal hastighet? Jag läste på en sida om Hondas nya crossrunner 1200 nå'nting att den var just svår att manövrera i låg fart och därför inget för nybörjare eller mindre erfarna MC-förare. Är Varaderon likadan?
Användarens profilbild
Jokern
1200cc
1200cc
Hoj: CRF 1000 DCT-2016

Re: Varadero - en hoj för mer erfarna förare?

Inlägg av Jokern »

Efter att ha kört RR hojer för sisådär 10år sen och nu precis anskaffet mig en XL1000, har jag lärt mig att det spelar ingen roll om vilken HONDA Mc man sätter sig på, så har man efter ett par kilometer hittat körställning och körsätt.
Själv tycker jag att Varaderon är stor och lite "klumpig" att se på, men är faktisk jätte "snäll" att manövrera och hantera.
Personligen har jag nok hittat den rätta Mc och rätt model. :rock-on
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, :svart: ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
C XLM#1
C XLM#1
Hoj: Varadero XL1000 -01

Sv: Varadero - en hoj för mer erfarna förare?

Inlägg av mattias_wennberg »

Varanen är min första hoj och jag har inga problem med att genomföra trafikverkets lågfartsprov med den iaf, men som Skye säger, börjar den ge sig iväg krävs det en mindre Hulk för att hålla emot!
Mattias
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Hoj: Varadero 06
Kontakt:

Inlägg av rydde »

Med Varaderon tänker jag efter innan jag parkerar så jag t ex slipper släpa den baklänges uppför för att komma iväg. Men när den väl rullar är den sällan störd av sin vikt. Tycker det är rätt bra balans och så. *thumb_up* Är 175 cm.
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Paerhc
50cc
50cc
Hoj: Transalp XL700VA -10

Inlägg av Paerhc »

Ja, jag frågar för att jag tycker att Transalpen är lite "klen" och det kanske vore bra med en lite större hoj. Men Transalpen är ju en fin hoj - lättmanövrerad, inte "åbäkig" och krånglig. Den är smidig att köra precis överallt, och lättmanövrerad även i låg fart eller när man ska "backa" med den. Jag har inte tippat med den så hur den är att resa upp vet jag inte, men det är inte något jag räknar med precis. Men i högre hastighet på exvis motorväg tycker jag att den inte riktigt kommer till sin rätt. Den känns lite svag. Fast som första MC på många år har min varit väldigt bra och jag är mycket nöjd med Transalpen. Men det är kanske läge att byta upp sig. Kanske. Möjligen. Jag får se hur jag gör.

Det blir väl så att jag behåller Transalpen jag har, men fundera kan man ju alltid.
Användarens profilbild
benson
50cc
50cc
Hoj: Varadero XL1000VA-07

Inlägg av benson »

Så länge hon är på rull är det inga som helst problem. Det är lite av en utmaning att rulla runt henne till fots, men annars en bra och enkel hoj. Lite avgörande är säkert din längd (nu kan jag få mothugg), men själv är jag 1,79 och upplever att man behöver en hel del teknik om man är kortare än så ;)
Själv åker jag mest touring på asfalterade vägar och då är bekvämlighet överlägsen! Har kamrater som kör "Harry hojar" och brittiska äventyrs hojar och de har det inte lika bekvämt som jag!
//Kenneth
Skriv svar