det verkar som om min motor inte riktigt kommer upp i rätt arbetstemp när man e ute o kör, temp mätaren rör sig extremt lite, den verkar bli avskyld så fort man kör lite längre sträckor.
dock så går kylaren in om man ligger o kryper i stan , så den funkar, men är det normalt att den ej kommer upp i rätt arb. temp.??borde den inte dra mer soppa?
kan man byta termostaten eller ?! jag e ganska grön på sånt här
Tempmätarnålen rör sej knappt på min TA heller, men motorn verkar hålla normal driftstemperatur i alla lägen ändå, om man bedömer genom att snabbt lägga handen på cyllarna.
När man bökar runt på små stigar i skogen kan den bli lite varm men annars är min nål också precis innanför normalfältet. Nu när det börjar bli kallt rör den sig knappt dit
Min TA gick också för kall, åtminstone som jag tyckte. Nålen rörde sig alltid bara några millimeter från kall-strecket. Min fläkt hade aldrig startat sedan jag köpte hojen tidigt i Maj så jag tänkte att "den är nog byggd för varare klimat" och täckte över 20% av varje kylarpaket med delar från ett mjölkpaket, och vips så kom nålen upp mitt emellan kall och normal-läge. Jo, ytterligare en fördel blir att vid blöt grusvägskörning så slipper jag en massa smågrus som täpper igen nedre delen av kylaren.
Jag är nu nöjd. men vad säger Ni om denna fix?
Nu när jag börjat läsa detta forum så börjar jag förstå att det är normalt att nålen bara rör sig litegrann. Jag får fråga verkstaden vid nästa service.