jakob skrev:V Saarela skrev:Jag har ju själv varit lite i tokigheter genom att jag sålde min varadero i slutet av Juli och köpte en Deauville för pengarna.
Idag mötte jag upp på Kallax flygplats i Luleå en kulig Kinnabo som hade tagit flyget från Göteborg och köpte Deauvillen av mig.
Nåja, jag tror också att det är en 700 TA. Vafan det än är under skynket, så beställer jag en. Räcker inte pengarna, så hoppas jag att nån är snäll och sponsrar genom att köpa bilen av mig

man undrar ju om du hinner köra något när du byter hoj hela tiden

vad har du att säga om deauvillen, var lite sugen på en sån själv..
Nja, nu tog du väl i

Varaderon körde jag ju två vintrar och två somrar. Att det blev en hoj till var ju att jag sålde varaderon lite för tidigt på året, tänkte inte att det är ju massor av säsong kvar och jag hade lite semester att ta ut. Paniken bara spred sig.
Deauvillen stod ju för det mesta i garaget, men jag var i allafall på en åttadagarstur med den lite söderut mm. Fick med den totalt nästan 800 mil åtminstone när den såldes.
Lite epig drivlina, bullrig motor. Fördel om man är under 1,80 lång och man kan sitta bakom kåpan med öppet visir. Lättkörd och trevlig reskompis. Suverän sadel! Lagom fart är 100-110 km/tim och hundra mil om dan flera dagar i följd är inga problem med den. Med ett sk RTG-paket(topbox, större lcok mm) så har man en rejäl långturshoj i lagom tempo.
Som jag tänkte "fan, egentligen, så behöver man ju inte mer än det här"
Jag är ju 1,74 lång. Fulltankad 270 kilo Varadero och med dubbade crossdäck där jag knappt ner med tåna i backen.....Gubben börjar bli till åren och det börjar bli lite väl mycket att ratta runt med en sån på vintern