BILTEMA MC GRUNKOR NEJ NEJ NEJ
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
BILTEMA MC GRUNKOR NEJ NEJ NEJ
Nej till Biltema mc grunkor,,,,,
Jag har handlat många grunkor av biltema,,,(verktyg,osv,mm) Å DET HAR VÄL FUNKAT!
Inhandlade just i veckan en mycket välvårdad 13 år gammal Honda 650 stånka.med"låga mil""
Denna var ""utrustad"" med diverce tillbehör å hjälpmedel, av Biltemas fab+ganska nyligen monterat.
Tyvärr för säljaren så kunde jag analysera detta omgående,,
Annars på två ,tre meters håll + att det är lite mörkt ,,verkar det vara bra "grunkor"
för det ser ju lika ut som dom andra ,,,, man kan köpa Dyrt.....
Detta junk!! som satt på denna nyinköpta gamla Honda..det förpassades till ett bra ställe "SVERKERS ""SOPTUNNAN"
Med detta vill jag bara säga,,,var lyhörda när ni handlar grunkor å kläder till era hojar, alla billiga delar är int bra
Hojarna är ju livsfarliga endå,,,,utan påskruvat billigt Bjäfs.........
Kör så det ryker,snart sommar igen!!,,,,,,,,,ROLLE
Jag har handlat många grunkor av biltema,,,(verktyg,osv,mm) Å DET HAR VÄL FUNKAT!
Inhandlade just i veckan en mycket välvårdad 13 år gammal Honda 650 stånka.med"låga mil""
Denna var ""utrustad"" med diverce tillbehör å hjälpmedel, av Biltemas fab+ganska nyligen monterat.
Tyvärr för säljaren så kunde jag analysera detta omgående,,
Annars på två ,tre meters håll + att det är lite mörkt ,,verkar det vara bra "grunkor"
för det ser ju lika ut som dom andra ,,,, man kan köpa Dyrt.....
Detta junk!! som satt på denna nyinköpta gamla Honda..det förpassades till ett bra ställe "SVERKERS ""SOPTUNNAN"
Med detta vill jag bara säga,,,var lyhörda när ni handlar grunkor å kläder till era hojar, alla billiga delar är int bra
Hojarna är ju livsfarliga endå,,,,utan påskruvat billigt Bjäfs.........
Kör så det ryker,snart sommar igen!!,,,,,,,,,ROLLE
- AeroSol
- 250cc

- Hoj: Transalp + CBF1000F
- Kontakt:
Re: BILTEMA MC GRUNKOR NEJ NEJ NEJ
Hade han monterat Biltemas urfula handtagsvärmare på Domiinatorn?
Lär barnen tidigt 
Barmark = Hojsäsong!
Barmark = Hojsäsong!
-
garage-ekbrinken
- Barnvagn

BILTEMAS BROMSBELÄGG
Jag köpte bromsbelägg bak till min transalp 600, efter 350 mil lossnade ett belägg och förstörde
skivan och det andra var nästan nedslitet,kommer inte att köpa mer MC delar på Biltema.
Jag köpte bromsbelägg bak till min transalp 600, efter 350 mil lossnade ett belägg och förstörde
skivan och det andra var nästan nedslitet,kommer inte att köpa mer MC delar på Biltema.
Det går alldeles utmärkt att använda billiga delar och prylar men man måste kanske tänka sig för, vad de skall användas till.
Jag kör med Biltemas handtagsvärmare och de fungerar OK för priset. Oljefilter eller bromsbelägg skulle aldrig falla mig in att köpa där om ingen först bevisat att de är bra.
Så säkerhetsdelar och saker som är för driftsäkerhet njet!
Jag kör med Biltemas handtagsvärmare och de fungerar OK för priset. Oljefilter eller bromsbelägg skulle aldrig falla mig in att köpa där om ingen först bevisat att de är bra.
Det är aldrig för sent att börja om!
Som ovan, det finns OK grejer och det finns skräp, man får använda sitt omdöme helt enkelt.
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen 

Jo men grabbar,,,,,ni har helt rätt på den frågan,,,
dom har hjälpt mig med div,,sedan moppeåldern, Volvo pv ,andra BILAR, osv,,,,
Skräp-tillbehör
eftermarknads-Delar,från olicka firmor dök upp i å med mc-vågen,,, de ville rida med =PENGAR$$$$$
Mitt inlägg var bara ett sätt påtala att vi åker "Tvåhjuling"
Rolle..
mc ä kul.............
dom har hjälpt mig med div,,sedan moppeåldern, Volvo pv ,andra BILAR, osv,,,,
Skräp-tillbehör
eftermarknads-Delar,från olicka firmor dök upp i å med mc-vågen,,, de ville rida med =PENGAR$$$$$
Mitt inlägg var bara ett sätt påtala att vi åker "Tvåhjuling"
Rolle..
mc ä kul.............
Personligen tycker jag generellt att, han som har hand om mc-biten på Biltema vet vad han sysslar med. Duktig kille/tjej som i stort läst av vad folk vill ha.
Känns dessutom som att dom flesta som köper mc-prylar där har lite med inställningen...."-jaja, det var ju billigt"
Handlade faktiskt en stor topbox därifrån. Jösses vilket skräp....men den var ju billig
Känns dessutom som att dom flesta som köper mc-prylar där har lite med inställningen...."-jaja, det var ju billigt"
Handlade faktiskt en stor topbox därifrån. Jösses vilket skräp....men den var ju billig
Återigen, ta det för vad det är, det finns grejer som är väldigt bra för det du vill använda dem till, annat är rent skräp för just ditt användningsområde. Kläm och känn på det du vill ha, jämför, använd sunt förnuft!
Sen finns det ju många trådar här om förbrukningsdelar, typ att olja=OK, bromsbelägg = NoNo, m.m.
Exempel: Kedjeverktyget de har för (om jag minns rätt) c:a 800 bagare. Jag har använt det en (1) gång so far, kommer att använda det i vinter igen. Jag vart ju lite osäker, så efter slutförd klämning passade jag på (vid ett annat jobb) att be boysen på Hela Hojen kolla nitningen, det var HELT godkänt. För de gånger jag kommer att använda det i mitt liv, lär det det nog vara klart värt sitt pris.
Ska till med det i vinter igen, och är inte orolig.
Har en hel del andra exempel på grejer jag är helnöjd med (och en del som kanske inte var sååå lyckade
)
Så, återigen, kolla grejerna och kika runt lite, det är upp till dig själv att hitta det som är bra, eller bara billigt
Sen finns det ju många trådar här om förbrukningsdelar, typ att olja=OK, bromsbelägg = NoNo, m.m.
Exempel: Kedjeverktyget de har för (om jag minns rätt) c:a 800 bagare. Jag har använt det en (1) gång so far, kommer att använda det i vinter igen. Jag vart ju lite osäker, så efter slutförd klämning passade jag på (vid ett annat jobb) att be boysen på Hela Hojen kolla nitningen, det var HELT godkänt. För de gånger jag kommer att använda det i mitt liv, lär det det nog vara klart värt sitt pris.
Ska till med det i vinter igen, och är inte orolig.
Har en hel del andra exempel på grejer jag är helnöjd med (och en del som kanske inte var sååå lyckade
Så, återigen, kolla grejerna och kika runt lite, det är upp till dig själv att hitta det som är bra, eller bara billigt

- rydde
- Developer

- Hoj: Varadero 06
- Kontakt:
Billigt, iofs varierande kvalitet, finns oftast i lager och generösa öppettider.
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
XL1000V -06, 300EXC -15
Och ofta långt bort
Men, visst... Som sagt ovan
Men, visst... Som sagt ovan

- Fibern
- 1200cc

- Hoj: Aprilia Pegaso 650 1999
Jag har nu i tre år kört med Biltema oljefilter. Byter ju ganska ofta, ibland två ggr per sommar, beroende på antal mil. Jag tror inte deras filter håller dålig kvalite, för vore det så skulle dom inte ha kvar många mc-kunder idag. Även Biltema olja, men då beroende på att jag genom forumet fick reda på att det är samma som statoils. Biltema i Luleå har fortfarande kvar de röda flaskorna. Alltså mineraloljan från Statoil. Däremot bromsar är jag mer noga med, eftersom mitt liv hänger på att de fungerar närhelst jag behöver dem.botte skrev:Det går alldeles utmärkt att använda billiga delar och prylar men man måste kanske tänka sig för, vad de skall användas till.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
Om man är medveten om vad man köper och håller koll på exvis bromsklossar osv, så kan det funka.Fibern skrev:Jag har nu i tre år kört med Biltema oljefilter. Byter ju ganska ofta, ibland två ggr per sommar, beroende på antal mil. Jag tror inte deras filter håller dålig kvalite, för vore det så skulle dom inte ha kvar många mc-kunder idag. Även Biltema olja, men då beroende på att jag genom forumet fick reda på att det är samma som statoils. Biltema i Luleå har fortfarande kvar de röda flaskorna. Alltså mineraloljan från Statoil. Däremot bromsar är jag mer noga med, eftersom mitt liv hänger på att de fungerar närhelst jag behöver dem.botte skrev:Det går alldeles utmärkt att använda billiga delar och prylar men man måste kanske tänka sig för, vad de skall användas till.
men däremot deras vanliga verktyg är bara skit. Jag köper en del där, men då är de de med 10 års garanti. Det är blandat kompott på deras maskiner tyvärr. Köpte en bilhammare, som jag vid ett jobb tänkte ta livet av, men icke. den håller trots bilning och borrning i betong. köpte en sticksåg som höll ca en meter i en plywoodskiva!!!!!!!
Som sagt är man medveten om vad man köper, så skall man inte klaga.
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Präxisamente!!!
Köp efter behov! Ibland behöver man proffsgrejer, andra gånger funkar billigt tillräckligt bra. Och, det FINNS bra grejer även på BT
(Om än i begränsat urval) Det är väl samma grej här, du får lite vad du betalar för
Senaste köp i sista minuten, polermaskin för typ 179:- Gick på alltför högt varvtal, men fixade det jag behövde den till, och 179:- (eller något i samma stil) för något man behövde en gång, HALLÅ
Behöver man polera mera
får man väl kanske lägga några bagis till 
Köp efter behov! Ibland behöver man proffsgrejer, andra gånger funkar billigt tillräckligt bra. Och, det FINNS bra grejer även på BT
Senaste köp i sista minuten, polermaskin för typ 179:- Gick på alltför högt varvtal, men fixade det jag behövde den till, och 179:- (eller något i samma stil) för något man behövde en gång, HALLÅ

Joo, visst finns det användbara prylar! Fast kanske inte så många MC tillbehör kanske. Mitt sämsta biltemaköp någonsin var fyra stötdämpare till min gamla volvo 855. Fy fan va dåliga dom var. Bilen förlorade all väghållning, svampig och gungig och allmänt hemskt uppträdande. Köp INTE dom
Men jag köpte en bra verkstads/avlastningsvagn häromdagen som funkar fint och en sån där platt oljeuppsamlingsdunk!
Bästa inköpet tror jag är min momentnyckel. Mycket hög kvalitet på den. Kostad iofs 700:- och det är ju inte så biltemamässigt pris för ett verktyg!
Bästa inköpet tror jag är min momentnyckel. Mycket hög kvalitet på den. Kostad iofs 700:- och det är ju inte så biltemamässigt pris för ett verktyg!