Jeg har indtil nu kørt 52000 km på Anarkee 2 på Varaderoen (3 sæt). Som de andre skriver, vældig godt på asfalt, de har heller aldrig sluppet for mig, heller ikke i regnvejr. Jeg har været både på Nordkapp og i Spanien på dem, fra den tyske Autostrada til de norske grusveje og bjergpassene i Alperne, og de fungerer bare
![Thumbs up *thumb_up*](./images/smilies/thumbupright.gif)
. Da jeg i 2010 var på Tjeldbergodden i Norge og jobbe kørte jeg en del ture på grusvejene der, men også på skovvejene der var dårligere
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
. Så længe underlaget er rimeligt fast klarer de det fint, og er meget mere retningsstabile end de originalmonterede Bridgestone, men er det løst grus begynder forhjulet at sejle, men det er nok lige så meget pga. Varaderoens 19" forhjul og styregeometri.
På min vintercykel, Africa Twin, har jeg kørt med Heidenau K60 og nu med K60 Scout (begge M+S), og der er en del forskel på dem.
Det almindelige K60,
![Bild](http://www.reifenwerk-heidenau.de/images/profilbilder/K60raer.jpg)
fungerer godt på grus og sne og kan også bruges i terræn, men det holdt kun ca. 10000 km.
På Scouten er mønsteret mere lukket på midten
![Bild](http://www.reifenwerk-heidenau.de/images/profilbilder/K60Scout_Paar90-150-web.jpg)
, hvilket gør at det ikke er helt så godt i terræn og sne, men stadig fint på grus. Indtil nu har jeg kørt ca. 12000 km på Scouten, og der er stadig en del mønster tilbage.
På asfalt er de begge ok, men der vil jo altid være mindre vejgreb i en knopdæk som K60 end i et som Anarkee 2.
Nu ved jeg ikke hvilke grusveje i Norge du regner med at køre på, men er det de større forbindelsesveje er de normalt rimelig gode, så der kan du sagtens bruge Anarkee 2. Vil du ud på de helt små grusveje, ville jeg vælge K60 Scout eller alternativt K60 (du skal jo trods alt også bruge dem en del på asfalt).
(Ser lige Fibern også har skrevet
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
), og ja, Sirac kunne sikkert også være et altenativ til K60, men dem har jeg aldrig prøvet.