Nu blev det inte så då grabben fick förhinder i sista minuten, resan skulle ju bli av ändå men då inte med bil. Jag packade den gamla Transalpen full och drog iväg norrut
Valde mellan ett självuppblåsande liggunderlag (2,5cm tjockt) eller 22cm madrass, med madrassen skulle jag behöva ha kompressor med mig och ha hojen igång när jag pumpade upp den vilket kanske inte är uppskattat på camping. Jag valde liggunderlaget, det beslutet visade sig vara fel......forts längre ner!
Körningen gick delvis på sköna slingrande vägar med vacker natur och nån timme senare var jag framme vid Getnö Gård. http://goo.gl/maps/ZLVqF" onclick="window.open(this.href);return false;
Slog upp tältet och tände grillen
På natten var det ca 10 grader, frös inte direkt men det regnade hela natten och min rygg gillade inte liggunderlaget.
Dagen därpå var det mulet och lite trist, jag beslutade att åka till en kompis i Ljungby för att snacka lite planer för Österrike 2014, hemvägen därifrån blev blöt, lite grillning, öl en whisky och sen krypa in i tältet frusen för att lägga sig på det nu jäkligt hårda liggunderlaget
Vaknade till en till synes vacker dag innan solen tittat fram, ryggen var nu sjukt dålig och jag beslutade att inte tälta fler nätter utan att packa ihop och dra mig hemåt. Hängde jackan i solen när den tittade fram mellan träden så den fick torka lite. Varma koppen till frukost sen bar det iväg hem på slingrande vägar genom Småland och Blekinge.
Blev inte så många mil, 50 kanske men i det hela var det en trevlig tur och Transalpen skötte sin uppgift med bravur. 0,47 i förbrukning tycker jag är okej.
Nästa gång väljer jag varmare väder och mjukare underlag