Kollade precis oljenivån på min nya pärla... (ja, jag är stolt
Det visade sig vara samma sak med kylarvätskan. Är det farligt om det är lite över max-sträcket?
Tacksam för svar.
Frippe

När ändå kylarvätskan diskuteras, hur stor är den totala mängden. har just bytt på min -02:a men kliade mig länge i huvudet... slutade med att jag fyllde tills det var fullt, blev ca 3 liter, men nyfiken på exakt mängd..Cyberhonda skrev:Stod hojen på helt plan yta? Hur mycket över max-strecket låg oljan?
Sen är det bara att hålla koll på den.

Tack för svaret/en!Cyberhonda skrev:Stod hojen på helt plan yta? Hur mycket över max-strecket låg oljan?
Mycket olja är inte bra, men är det bara lite grann så är det ingen fara.
Kylarvätskan är det ingen fara med, den trycker ut vätskan om det behövs (vätskan expanderar när den blir varm, får den inte plats så rinner det ut genom slangen vid kärlet). Sen är det bara att hålla koll på den.

I Hondas servicemanual står det:jakob skrev:När ändå kylarvätskan diskuteras, hur stor är den totala mängden. har just bytt på min -02:a men kliade mig länge i huvudet... slutade med att jag fyllde tills det var fullt, blev ca 3 liter, men nyfiken på exakt mängd..
Glöm inte att det skall vara etylenglykol i motorn, fick ju krypa till korset och byta efter att ha fyllt på propylen....