Nu är det ju så att med Airoh'n så har jag blivit bortskämd med både flip-up och inbyggt solvisir och det vill jag inte vara utan och att åka med goggles istället för riktigt visir finns inte....
Fast nu ser det ut som att jag har hittat den perfekta hjälmen!
Caberg släpper en ny modell, Tourmax, i februari om uppgifterna stämmer. Den har alla funktioner jag vill ha och dessutom skärm. (Sen tycker jag att den är förbannat snygg med Sonic-grafiken
Enligt uppgift ska den vara baserad på en tidigare modell som heter DUKE som dessutom har full pott på Sharp-testen så det ser lovande ut.
Är det månne någon här som har erfarenhet av Cabergs hjälmar? Jag har sökt på Caberg här på forumet men får bara 2 träffar som inte säger så jättemycket.
I övrigt på internettet så hittar jag både dem som trivs jättebra med Caberg och dem som dissar fullständigt.
Om vi bortser från passform på huvudet och turbulens-ljud som beror väldigt mycket på andra faktorer än bara hjälmen - Hur är allmän-kvalitén? Nivån på material, montering, tekniska lösningar, passform i flip-up-funktion, etc?
http://www.caberg.it/caberg_caschi_cabe ... hp?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;