Vet någon om det är några större skillnader på motorn som gör att -00 är bättre / sämre? förutom kubiken såklart
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
GeCe skrev:Varför göra ett sådant byte?
Någon större skillnad på motorerna tror jag inte det är. 5 Hk gör inte någon större skillnad och kvaliteten är nog densamma. Däremot har du bara en bromsskiva fram på TA-96, vilket är ett minus.
Sedan tycker jag personligen, fast det ska man väl inte säga egentligen för det är ju en smaksak. Att TA600 är snyggare än TA650!!
Minska fjäderförspänningen bak och dra upp gaffelbenen i gaffelkronorna fram. Antar att det är dämpningen du har på mjukaste, men det gör ju inte hojen lägre.Frida skrev:Finns det möjlighet att sänka en -00 för att få den lägre och gör det stor skillnad. Just nu har jag bara fjädringen bak på mjukaste.
Frida skrev:Jo, det är naturligtvis helt individuellt. Jag har kört ett fåtal 600 och min egna 650 som jag haft i 3 år.
Hur skall man säga,, hmm.
Som att köra en Volvo 240 och en V40, kanske..
Lite naturligt kanske att en nyare hoj har bättre köregenskaper men det är ju som sagt individuellt, både hojen och den som rattar..
Om du är i Stockholm får du gärna provköra min så har du nåt att jämföra med. =)
Då får du lätt ner sitthöjden ett par cm.Tramsvalp skrev:Minska fjäderförspänningen bak och dra upp gaffelbenen i gaffelkronorna fram.
Det vore himlen, som jag skrivit tidigare skall jag ta tag i detta så fort jag kan men jag jobbar 12 timmars nattpass i 7 låååånga dygn...Tramsvalp skrev:Då får du lätt ner sitthöjden ett par cm.Tramsvalp skrev:Minska fjäderförspänningen bak och dra upp gaffelbenen i gaffelkronorna fram.
Kolla också om du kan tänkas nå ner bättre om sadeln vore lite smalare i framkant, det fixar i så fall en sadelmakare eller du själv.