...och Hellas en sväng runt Gävle, mestadels på grus
Behöver träna på det jag innan jag känner mig bekväm med detta underlag...
Meen som dom säger - övning ger färdighet
... en riktigt go runda i strålande sol. Exotiska trakter man färdas i, bäst jag saktar in mot ett litet samhälle, få jag se 3-4 LAMOR som står och tuggar och glor i en hage
Varmfoder ur jackan - check
Värmehandtag av - check
Grillat på altan efteråt . check
Nu känns det som om säsongen är i full blom
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen
Nästa runda va med Emilia, som ville ned till vattnet o ut på landet o köra
Sen hade Suzuki centret stängt o vi fick avsluta rundan med en fransk o en läsk i stan
[image=500]http://img.tapatalk.com/d/14/03/30/ha5a4y7y.jpg[/image]
Allt i allt 22 mil
Skickat från en av Steve's manicker
Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov. CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
Förlåt mig fader Honda för jag har syndat!
Har idag vart och provat den del motorcyklar med bokstäverna H&D men utan hONdA i namnet, är skadad sedan barnsben och har någon pervers dragning till dessa järnhästar. Bromsarna är lika effektiva som att köra skorna i marken, ljudnivån med raka rör var tillräcklig för att få golfarna att bli irriterade och vridet i kombo med framflytt gjorde att jag själv stegrade i sadeln en gång, men lika glad var jag ändå. Förhoppningsvis kan jag ha kvar 650'in när det väl är dags att handla. Men det lär dröjja ett år eller tre innan dess.
Hehe de e inget nytt det har varit min dröm sedan barnsben, hade det inte vart det då hade det ju vart totalt ologiskt
Men det dröjjer nog ett par år innan det är dax, klart jag vill vara kvar. Jag är ingen märkes snobb, hoppas ju på att kunna ha kvar silverpilen då den erbjuder så mycket mer varierad körning. Det blir ju tex ganska svårt att stå upp och köra i skogen när fotpinnarna är framför styret hahaha
Det finns en låt om mig, om man bortser från att han säger att killen skämms och så. " onclick="window.open(this.href);return false;
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov. CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
Skye kom sent i går kveld, og jeg møtte han i Sandefjord. Det var ikke mer en 2-3-4 grader, men stjerneklart. I dag reiste vi langs den gamle kystveien mot Vestfold. Mange hojar ute i dag var det. Vi hadde ca 12-13 grader i dag på kjøreturen. Skye satte kursen tilbake til Sverige og jeg reiste hjem. En flott kveld, med litt godt å drikke. Etter frokosten i dag, så ble det bål, kaffe og sol ute i tredgården hemma.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det blev lite kortare turer i helgen, mestadels på grus, nya progressiva fjädrar till gaffeln monterade.
Samma motorcykel till utseendet men helt annorlunda beteende på vägen, lite hårdare på asfalt men helt suverän på grus.
Upplevs mycket stabilare i alla lägen, det bådar gott inför säsongen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Med Vänliga Hälsningar, Janne.
Triumph Tiger och Honda ST1100 åkande Ciderdrickare från Herrljunga
Hej hopp!
Äntligen islossning på vägen så idag vart premiärturen avklarad. Underbar känsla att styra en Varadero igen! Tyvärr så kom jag inte så långt som jag hade velat då det började toksnöa. Efter en kort paus konstaterades att det inte bara var en liten snöby så jag tvingades vända hemåt i väldigt försiktig fart (visiret kletade igen av blötsnön).
Men nu är man i alla fall igång.