Körde ombord klockan åtta på morgonen och hade en bil och fem andra hojar som sällskap.En vacker och stillsam fjordtur längs ett sevärt landskap. Så tyst att det nästan kan höras om det inte vore för båtmotorns dunkande.
Mängder av sprudlande vattenfall kan skådas och bland annat det berömda ”De Syv Söstre”. (De sju systrarna)
Framme i Hellesylt låg denna lyx-bjässe med otaliga tyskar, italienare och en del asiater.
Färden gick sedan norrut via väg 60 till Stranda. Tog en bild av den fjord jag nyss åkt färja på.
Framme vid färjeläget i Stranda.
Stranda ser ut att vara rätt så stor ”by”.
Därifrån färja över den fjorden och österut till Linge och sedan återigen färjan över till Eidsdal. Från färjan fick jag se ett större antal motorcyklar väntande på båten. Gissade att det var VCIM-gänget på dagstur och körde av och ställde mig alldeles intill kör-rampen. Mycket riktigt, Varadero-mötets deltagare och titta vem som kom rullande där.
Sen var det bara Örnvägen kvar. Och när jag nått toppen strax innan Geiranger stannade jag och fäste hjälmkameran och tog detta kort.
Ner genom serpentinen än en gång och in till centrum där följande mekaniker väntade. Ni har säkert läst om Skyes problem med pumpen. Det hade jag också haft för några år sedan, men det var min kroppsliga sådan.
Då det närmade sig middagstid och var varmt och härligt så ville webbmaster bjuda på någon dricka?. Tackade ja men åkte först till stugan dusch och omklädnad och promenerade sedan tillbaka de drygt två kilometrarna. Sedan satt vi och umgicks med kända och okända deltagare från mötet. Freddy, Kjetil plus en del andra. Som engelsmannen Big Dave här och hans fru, som gick runt och bjöd oss på öl.
forts. följer