... hade jag knarren på 3600-milaservice hos Hondacity i Upplands Väsby, en av Hondas svenska ÅF.
Blev lite häpen dock...
Det började när jag ringde och bokade för ett par veckor sedan. Jag frågade vilken tid jag skulle komma, och fick till svar "så tidigt efter 7 du kan. "Ja OK, jag dyker väl upp vid 8 då, jag vet ju att ventilkontrollen tar tid, motorn ska bli kall och mycket runt om som ska bort".
-"Nej, det är ingen ventilkoll på den servicen, den kommer vid 4800"

OK, jag var på jobbet och instruktionsboken hemma, så jag tänkte att det var väl någon som bara svarade i telefon, men meckarna borde ju veta.
Surrade alltså dit vid 8 i morse. Tänkte att "det löser sig säkert". Tog ut lånehojen och stack. Sedan var väl klockan kanske runt 2, när jag fick ett sms att hojen var klar. Nu blev jag fundersam, det var lite väl tidigt. Så jag åkte dit, och under processen att byta hoj, pröjsa och få stämpeln, så frågade jag vad som var gjort på hojen. Inte var det någon ventilkoll
Då blandar sig kollega till till tjejen som clearade mig i, och sa att "det är ingen ventilkoll på den servicen".
"Jo", sa jag. "Nej" sa han. Men nu började han söka på sin dator. Eftersom jag började undra lite redan vid bokningen, så hade jag tagit med mig instruktionsboken, och visade nu påpassligt upp servicesschemat i den. "Inte vet jag, men någonstans verkar det ju finnas ett fel här" sa jag.
Nåväl, för att göra en längre story kortare, så kom vi till slut fram till att de hade gjort fel. Jag blev erbjuden att komma tillbaka för ventilkoll. "Men den skulle ju ingå i denna service"? "Jo, men inte till det priset" "Hmmmm" "Men, det får vi bjuda på", säger han sedan.
Så, jag kunde boka in en dag som passar mig, de gör ventilkollen då, de håller med lånehoj, och jag pröjsar inte en spänn. Så, jag är inte lack på dem. Alla kan göra fel, men när man rättar till det på ett snyggt sätt, så må det väl vara vara hänt.
Men, blir som sagt lite häpen

Dock, stämpeln finns nu i boken på acceptabelt miltal, och det kostar mig väl någon timma extra i resor, men det är OK. Lite nyfiken bara på vad kostnaden blivit för det kompletta jobbet, det var inte direkt billigt redan nu...