Är ju då nybliven (och väldans nöjd) ägare till en TA -99
Men nu nalkas ju den töliga årstiden, och då känns det rätt att peta i frisk olja + filter i knarren.
Har försökt läsa igenom tillämpliga forumtrådar, men hittar inget bra svar... får be om urschäkt om jag dubbelpostar.
Vad ska man slå i hojen???
Läs instruktionsboken! Joodå, har gjort det, men hittar bara viskositet och benämningar som kanske var relevanta -99.
Har också förstått att Statoil's helsyntet (som jag alltid kör i mina bilar) kanske inte är helt rätt...
Om jag fattat det rätt, har hojen en koppling med lameller i oljebad? Badar då växellådan i samma olja???
Hittade en olja på Biltemas sida, 36-440 som sägs vara en MC-olja, funkar den? Såg oxå sist jag var där att de sålde en "MC-olja" i röd flaska från pall med nedsatt pris, erfarenheter?
Skulle vara kanon om någon insatt kan reda ut detta åt mig, eller bara tala om att "den här oljan funkar kanon i en TA -99".
Skulle ju såklart kunna åka ner till närmsta MC-handlare och fråga, men hur kul är det...
Tyvärr ligger ju HelaHojen lite halvdant till för mig, annars verkade dom kanon att ha att göra med... så resten av grejerna hamnar nog där ändå... om ingen har ännu bättre tips.
Take care!
/Stefan