![Bild](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji106.png)
Skickat från en av Steve's manicker
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Varje dag är en Honda(g)
Lite gammal tråd, men om någon läser den, så kommer ett tips för att användas främs till framhjulet. Det är ju trångt att få dit slangventilen , men ett par träbitar ca 15 mm x 50 mm och ca 300 mm långa. När ena sidan av däcket är pålagt, så sätt ett däckjärn i spänn mot bromsskivan, mitt emot ventilhålet, vänd däcket och placera träbitarna på ca 10 cm på sidorna av ventilhålet Träbitarna skall ju vara avfasade . så de går att sticka in mellan däck och fälg. Vrid upp träbitarna och då har du god plats att få dit ventilen. Det svåraste är ju sedan att få däcket ligga RÄTT, SÅ ATT INTE KÄNGURUEFFEKTEN HOPPAR FRAM. MAN KAN FÅ LOSSA OCH PUMPA DÄCET NÅGRA GÅNGER INNAN DET LYCKAS. Obs det går inte att balansera bort en känguru trots det försöker flera däckfirmor att göra så. Däcket kan vara äggformat men ändå vara i balans. Om däckfirman skyller på däcket om du har en känguru, så är det bara skitsnack. krävs bara noggrannhet. Kängurun märks mest mellan 50- 70 km/h. över den hastigheten blir det vibrationer i hela hojen.Fibern skrev:Har man friska händer och styrkan kvar i dessa så funkar det att byta själv. Tyvärr hör jag inte till den skaran. däremot har jag förmånen av att ha en kollega på samma skift som har däckverkstad på sidan om. Och han brukar kränga mina mc- och bil-däck för 100-150 :- styck, med mc-däckets pris först.
@Stefan. Bakdäcket går hyffsat bra att byta på Transalp. Fram är det besvärligare än jävligt.