Från "the back" till "the front". (från Jokerns rygg) Var med jobbet på den årliga bjudningen med julbord. God mat, det mesta gör
Två Kök, som restaurangen heter, själva.
Jag har ju dom sista två veckorna varit mycket sparsam i matintag. Och visst märktes det igår kväll.
Tog två, relativt små tallrikar med först sill och ägg och lax mm. Sedan en med lite av det varma. Men under hemfärden kände jag hur det spände i buken. Nästan så att det gjorde ont ibland. Men idag, efter tarmtömning känns allt "normalt" igen.
Imorgon ska jag förresten på återbesök till sjukhuset, för att dra katetern (burr burr) och ta stygnen. Är mer nervös inför kateter-borttagande än jag var inför operationen.
Man ska dock inte göra som en släkting till min ex-svärfar. Han var en aning förståndshandikappad. I 70-årsåldern blev han inlagd för urineringsbesvär, fick en kateter och fick vänta på undersökning. Han blev dock less att vänta, klädde på sig och tog bussen hem. Med kateter. Väl hemma blev denna till besvär så han slet ut den.
Den ände som befinner sig i blåsan pumpas ju upp till en liten boll så mojängen inte ska kunna glida ut.
Föreställ er den smärta detta ska uppbringa. FY SATAN! Men han sökte ganska snart hjälp på vårdcentralen.
ps. kan tillägga att han dog i prostatacancer året efteråt