Inför kommande vintrar ska tame*fläkt* en snöslunga införskaffas
Vi har haft runt nollan ett bra tag, och på sistone fått ett skapligt lass med snö, säkert mindre än många av er andra, men 2-3 dm blötsnö är definitivt inte kul att tas med, i synnerhet när man har svårt att hitta ställen att dumpa den på
I dag slängde jag bara ut den på "gatan" i hopp om att plogtraktorn kommer nog snart. Men, den verkar ha att göra på annat håll
Till saken hör att det är natur på andra sidan nämnda "gata", och en skaplig slunga kan ju få lägga eländet där i stället.
Jag har undvikit den biten sedan vi flyttade in, har nog med annat än hoj och bil i garaget ändå, och tyckte väl att "så stora ytor är det ju inte". Självklart blev de två första vintrarna här riktiga monstervintrar, tänkte väl att då hade vi dem avklarade... Men, som sagt, nu får det ta mig tusan räcka
Har kollat lite på Jula och Biltema, en som frestar är väl denna:
http://biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Vi ... 502-17364/
Har dock sommardäck på kärran, och slungorna väger ju en del (man ska baxa eländet av släpet också), så jag sparar det tills jag (förhoppningsvis) sålt av Jeepen. Så kan man i lugn och ro sätta ihop och förbereda maskin inför nästa vinter. Som självklart blir i stort sett snöfri
Usch, jag gillar INTE snö

️

...