"Visar sig vara ett jättetrevligt gäng som jag sen umgås med hela kvällen. Får aldrig heller riktigt grepp om deras nationaliteter. Tre hojar är det i allafall, en är tysk, en är engelsman och så den sista hojen, som framförs av en sydafrikan som har en engelska på bönpallen. Däremot är regplåten på cykeln österrikisk!?!
När tysken märker att jag använder snus, så vill han också prova. Han har aldrig sett snus och framför allt, inte provat. Har med mig både lössnus och påssnus och ger den milda varianten åt honom, med motiveringen att man kan bli lite yr av snuset och påssnuset är "snus for girls"
Tysken lutar sig mot en brandpost och hela tiden beömmer att det är faktiskt gott. Givetvis, så får han då en hel dosa av mig. Efter en stund berättar han att han börjar bli yr. Under den lilla stund jag är bara och hämtar en öl åt mig själv från tältet och återkommer tillbaka, så har han blivit dålig. Han mår riktigt dåligt. Brandposten som han nyss stått så stolt och lutat sig mot med armarna i kors, hänger han över nu. Slutar med att han går och lägger sig.
Vaknar tidigt på morgonen. Packar ihop tältet för avfärd. Som tur är, så hinner tysken komma förbi och jag berättar för honom att jag hade lite dåligt samvete igår när han blev illamående. Tysken bara skrattar och tycker att det var tur att han tog bara "snus for girls" Tanken på vad för dynamit lössnuset är vill han inte ens tänka på. Dosan han fick av mig på kvällen kommer han att bjuda på åt sina kompisar hemma."
Alltså....snus förståss. Man får själv garva åt det också
[