Byxorna är ett par ganska lätta KTM Defender + ett par tunna Haglöfs Gore-Tex som vattentäta innerbyxor.
"Regnfilosofin" är alltid att handlar det bara om spridda sommarskurar så bryr man sig inte då man ändå torkar upp snabbt då man kör, men säger prognosen däremot lågtryck, svalka och regn hela dagen, ja då sätter man på regnkläderna direkt på morgonen. Prognoserna är ju numera ganska exakta med satellitbilder och tillgängliga i telefonen.
Har också en IXS Pathfinder jacka och en IXS Tromsö byxa. Icke vattentäta och sisådär svalt på sommaren.
Finns också ett par cross-byxor (KTM) som används vid riktigt varm väder.
Underställ: Kör vanligtvis med "löpar T-skjorta (Nike Dri-Fit)" under skyddsjackan och tunna jockey kalsonger. Blir det svalare så använder jag Rukkas functional underwear som är tunna och bra.
Har också två par "Moto-Skiveez" underbyxor som är bra på långfärder. (Fast de är inte nödvändiga sen jag skaffade en bekvämare sadel)
Hjälm:
Nexx X.WED3 Trailmania
(Alltid också med ett par extra "goggles" i packningen på långturer ifall det skulle hända nåt med visiret)
Stövlar:
- Sidi Adventure 2 Gore-Tex, robusta, stabila och bra att gå i. Vattentäta.
- TCX S-Race Gore-Tex, bekväma och vattentäta. Något stela att gå längre sträckor i.
Handskar:
- Five Stunt Evo 2, Tunna och lätta, bra vid varmt väder
- Richa Teramid med kevlarinlägg, ett par tjockare och ett par tunnare.
- Richa Cold Spring Gore-Tex, för kallare och våtare väder
Ryggskydd: Alpinestars Bionic, bekvämt och bra ventilerat
Skyddsjacka: Alpinestars Bionic Action, lätt, bekvämt och bra ventilerat
Regn: Biltemas helställ (Finns med som bra-att-ha då det ju funkar som en torrdräkt om det är vått o kallt)
Elektronik:
Telefon: Samsung Galaxy S24 (Telefonhållare: Spirit Beast)
GPS: Tom-Tom Rider 450 och MyRouteApp Navigation Next i telefonen. Rutterna görs i MyRouteApp Routeplanner
Kameror: GoPro Hero 9 Black + GoPro Hero 4 Silver, båda med fjärrkontroll.
Intercom: Cardo Freecom 4+ (med JBL högtalare)
Övrigt: -
Camping:
Tält:
Kör vanligtvis med ett lätt och kompakt 2-pers Retki på långturer som "nödfallstält" då jag ju föredrar att bo under tak.
Är det planerat för tältning kör jag med ett Kingcamp Family 3 som har ett bra tältstorlek/packstorlek förhållande.
Har också ett 4-Bikers Original 3 pers. Det har varit med på "ett par dagars turer" till träffar där jag vet att vi är två som ska rymmas, annars för stort att släpa med på långtur.
Tarp: Mackenzie 3x4 m
Sovsäck: Savotta Ultralight (+7 ->)
Liggunderlag: Biltemas "blåsmadrass" med laddbar elpump (som också funkar som Powerbank)
Kök: Trangia 25-6UL serien med gasbrännare GB74.
Topbox: Givi Trekker Outback 38 liter
Tankväska: KTM powerparts
Sidoväskor: KTM powerparts (Hepco Beckers svarta i plast)
- Touratechs dubbla flaskhållare åt mina två gamla 1 liters Danzka aluminiumflaskor
- Egentillverkad hållare åt Giwidunken (2,5 l)
Bagageväska: Moto-Detail Trekking roll 50 liter. Helt suverän packväska. Denna är en nyare modell https://www.louis.eu/en/moto-detail-tre ... r=10068912
Biltemas vattentäta packpåsar
12 v uttag: Vänster sida på panel
To be continued...