@Ralf, jag var ute och körde ett kortare hårdtest idag. Skulle ju ändå till Uppsala i annat, så jag hängde på väskorna. Första testet fick bli om de fixade fartvind, så jag fyllde upp dem med skrynklat tidningspapper för att bula ut dem i vinden

Sedan blev det 120 mellan kamerorna på 55:an upp. Ingen väska trillade av, så jag gjorde mina ärenden och på första destination kollade jag även sprintarna. En av dem tenderade att dras ur en liten bit av fartvind i snöret, så jag gav den en lätt knäck med fingerkraft. Sedan satt den kvar resten av resan
Fyllda med papper för bulk:
Från förarplats:
Nu åkte jag förbi en återvinningsstation (finns på massor av ställen här) och dumpade tidningspapperet, för att sedan gå till del 2 av testet. In på bolaget och köpte ett flak småbira (33:or). I med 12 st. i varje väska, det ska ju rimligen ha blivit runt 4 kilo per sida. Tog en liten extraloop hem för att få in några km. grusväg också. Väl hemma igen satt de så bra kvar, så nu känns det tryggt att använda dem. Ritar väl ändå en kort kommentar efter Notodden. Tilläggas kan att jag såg aldrig någon tendens att de skulle luta från undre väskan i böjarna, de verkade hålla sig kvar i position av egen kraft
Med bira i:
När jag nu ändå var i garaget, fixade jag lastöglor på toppboxen också. Inte det snyggaste världen skådat, var inne på din tanke med handtagen, men min box är ju vinklad åt alla håll, så det funkar inte. Alltså fick det bli denna variant.
Om man vill ha något lättare kolli där, typ sovsäck e.d.
Joråsåatt...