Hej då bumsen, hej varadero!

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Vilse på näset
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 22 maj 2009, 10:15
Answers: 0
Ort: 1200 GSA -08 / Östersund

Hej då bumsen, hej varadero!

Inlägg av Vilse på näset »

Idag skedde det stora bytet. Min BMW 1100GS fick fortsätta sitt liv hos handlaren och jag fick ta med mig en sprillans Varadero -08 hem.
Det var trevliga 25 mil hem och jag ser fram emot många till! Tyvärr hade dom inte fått hem RTG-kittet än och lite annat smått och gott som jag plockat ihop så det får bli en ny vända inom någon vecka för montering.

Det som jag funderar på nu är rutan (och jag har förstått att jag inte är ensam om det). Jag är drygt 2 m och orginalglaset hjälper föga. Finns det någon med samma vertikala handikapp som hittat en bra lösning??
//Andreas
1200 GSA -08
660 XTZ Ténéré -92
Användarens profilbild
Skalman
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 11:44
Answers: 0
Ort: XL 1000 V / Funäsdalen

Inlägg av Skalman »

2 meter lång och har kört "Bumse",då är Du väl van att det drar ! ? :D
Jag mäter 172 cm i strumplästen och kör (-04 Varan )med orginalruta på lägsta höjd,minst turbulens så,tycker jag.Plus att jag har bättre sikt i regn och mörker.Har laborerat med alternativ,men vad tusan,det ska väl blåsa lite när man kör HOJ. :D
Skalis
Ps.kört 6000 mil . . . . . :)
och Du,Välkommen i Hondagänget :D
Skalis
Användarens profilbild
Vilse på näset
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 22 maj 2009, 10:15
Answers: 0
Ort: 1200 GSA -08 / Östersund

Inlägg av Vilse på näset »

Tack för det!

Jo visst har det varit lite dragit på bumsen också men jag tycker att det är en markant skillnad mot Varaderon. Igår flyttade jag upp glaset till det högre läget och jag tycker att det blir något bättre. Nästa steg får nog bli en spoiler av något slag.
//Andreas
1200 GSA -08
660 XTZ Ténéré -92
Användarens profilbild
gs
Cykel
Cykel
Inlägg: 25
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 18:12
Answers: 0
Hoj: Varadero -04
Ort: Halmstad

Inlägg av gs »

Bytte snabbt ut rutan på min Vara till MRA Vario Touring. Blev av med den besvärliga turbulensen runt skallen på direkten. MRA-rutan har en ställbar spoiler, så den borde kunna gå att ställa in för förare med olika längd. Själv är jag 1.82
Gunnar
Användarens profilbild
Vilse på näset
50cc
50cc
Inlägg: 58
Blev medlem: fre 22 maj 2009, 10:15
Answers: 0
Ort: 1200 GSA -08 / Östersund

Re: Hej då bumsen, hej varadero!

Inlägg av Vilse på näset »

Nu har det blivit dags att vända på rubriken igen. Blir väl lite som att svära i kyrkan kanske :? Har i veckan gjort mig av med Varan och införskaffat en 1200 GS Adventure.
//Andreas
1200 GSA -08
660 XTZ Ténéré -92
DRIVER
Cykel
Cykel
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 15 aug 2007, 21:34
Answers: 0
Ort: Kristianstad

Re: Hej då bumsen, hej varadero!

Inlägg av DRIVER »

Vilse på näset skrev:Nu har det blivit dags att vända på rubriken igen. Blir väl lite som att svära i kyrkan kanske :? Har i veckan gjort mig av med Varan och införskaffat en 1200 GS Adventure.
Har gjort det samma idag! Beställt en ny Adventure, med lev 1 mars. Verkar som det är svalt intresse efter varadero. Bara sålt en?! ny i Bromölla i år. Men 14 st BMW Adv. Dom ville knappt byta in min varadero :cry:
På en hypokondrikers gravsten: -Jag sa ju att jag var sjuk!!!!
Skriv svar