Första riktiga grusturen!

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Tenore Diavolo
Cykel
Cykel
Answers: 0

Första riktiga grusturen!

Inlägg av Tenore Diavolo »

Har idag varit ute på min första riktiga grusåkning. Det va en salig blandning av hojar som åkte grusväg runt sjön Lygnern söder om Gbg; KTM 625, 690 Enduro och 990 Adventure, BMW x-challange, 800gs och 1200gs, en Africa Twin och så jag på Transalp.

Med nya TKC80 på kändes det riktigt bra och jag hängde på de mer erfarna gubbarna hyfsat. Kände att styret sitter för lågt när jag står, men det ska åtgärdas snarast. Markfrigången är ju också begränsad och det skulle kännas lite tryggare med en riktig hasplåt så småning om. Annars tycker jag att Transalpen känns mkt kompetent som grushoj. Jag har funderat en del på om jag skulle byta hoj, men jag vete tusan till vad i sånt fall. Jag vill kunna köra långt och jag vill ha kul på grusvägarna. Än så länge är det iaf föraren och inte hojen som sätter begränsningarna =)

Hoppas alla haft en trevlig helg!

/Erik
Tenore Diavolo
TA650 -01
2800 mil
Användarens profilbild
Ekman
50cc
50cc
Answers: 0

Inlägg av Ekman »

Använder min Transalp till mycket grus åka. Som du säger går utmärkt! Jag har en gammal 92:a med grova däck. Bak Michelin T63 Och fram Pirelli MT 21. Dom fungerar hyfsat på asfalt med. Men lite vinande ljud vid högre farter. Men det står jag ut med. Kul med grepp på löst underlag. Den går fint på grus o skogsvägar:D
Höja styret ska jag också göra. För det är lite jobbigt att stå o köra nu.
Skriv svar